Reklama

Mazda rozwija unikalną technologię łączenia stali i aluminiu

03/06/2005 14:35
Mazda Motor Corporation rozwinęła pierwszą na świecie technologię łączenia stali i aluminium przy użyciu ciepła wytwarzanego podczas tarcia. Ta nowa technologia została wykorzystana po raz pierwszy w 2003 roku w konstrukcji sportowego modelu Mazda RX-8 do łączenia płyt aluminiowych. Technologia następnie ewoulowała i zostanie wykorzystana do łączenia klapy bagażnika i śrub mocujących do unowocześnionej i poprawionej Mazdy MX-5, która ma wejsć do sprzedaży w na świecie w drugiej połowie 2005 roku.

Ta innowacyjna technologia pozwala na łatwe łączenie stali i aluminium i zwiększa możliwości łączenia części aluminiowych i stalowych w samochodach. Znajduje ona zastosowanie w różnych przemysłowych celach, pomogła też w znacznym stopniu zredukować wagę modelu MX-5 oraz obniżyć koszty. Mazda wystąpiła o przyznanie ponad 25 patentów związanych z tą technologią.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do