17 lipca Mazda Corporation obchodziła ważne wydarzenie, jakim było wyprodukowanie w Japonii przez tą firmę 40-milionowego auta. Na osiągnięcie tak dobrego rezultatu koncern z Kraju Kwitnącej Wiśni potrzebował 75 lat i 9 miesięcy, licząc od rozpoczęcia produkcji pojazdów w październiku roku 1931.
Kliknij, aby powiększyćJubileuszowym samochodem jest egzemplarz nowej Mazdy2. Podczas specjalnej uroczystości dla uczczenia tego wydarzenia prezes Hisakazu Imaki powiedział: Mazda mogła uzyskać skumulowany wynik 40-milionowej produkcji dzięki ogromnemu wsparciu naszych klientów. To historyczne osiągnięcie jest również wynikiem ciągłych wysiłków wielu pracowników i osób związanych z Mazdą, którzy są podstawą sukcesu przez cały okres istnienia firmy.
W 1931 r. Mazda rozpoczęła produkować małe, trójkołowe pojazdy dostawcze w Hiroszimie. Pierwsze prototypy aut osobowych zaczęły powstawać w 1940 r. W roku 1959 wprowadzono do produkcji pierwszy, mały dwuosobowy samochód osobowy Mazda R360 Coupe. Po wojnie w roku 1959 na rynku japońskim pojawił się mały samochód Mazda R360 coupe. Niedługo potem Toyo Kogyo zakupiła licencje od niemieckiej firmy NSU licencję na silnik Wankla. W roku 1984 firma przyjęła nazwę Mazda Motor Corporation.
Na rynek europejski samochody Mazdy zaczęły trafiać w roku 1967. Kilka lat później pojawiły się w USA, gdzie uruchomiono produkcję niektórych modeli.
W roku 2002 Mazda rozpoczęła wprowadzanie na rynek produktów nowej generacji, które powstały w duchu ewolucji koncepcji Zoom-Zoom, kojarzonej z dynamizmem, zabawą oraz niezwykłymi emocjami wywołanymi ruchem. Poczynając od modelu Atenza/Mazda6 i Axela/Mazda3, nowa gama pojazdów japońskiej firmy, w tym również legendarny MX-5 roadster i czterodrzwiowe coupe RX-8, zyskała od tego czasu szerokie uznanie na świecie.
Komentarze opinie