Jedną z głównych atrakcji podczas niedawno zakończonego salonu motoryzacyjnego w Paryżu była premierowa prezentacja zmodyfikowanego na potrzeby rynku europejskiego Mazdy CX-7, która jako przedstawiciel popularnego w ostatnim czasie segmentu crossover w niezwykle udany sposób łączy funkcjonalność i wygodę pojazdu klasy SUV z dynamiczną stylizacją nadwozia oraz osiągami typowymi dla auta sportowego.Będąca w stanie wygodnie pomieścić do pięciu pasażerów Mazda CX-7 mierzy 4675 mm długości, 1870 mm szerokości, 1645 mm wysokości, przy rozstawie osi 2750 mm. Samochód pojawi się na rynku europejskim w przyszłym roku, skrywając pod maską znaną już z dwóch innym modeli japońskiej marki (Mazda6 MPS i Mazda3 MPS) benzynową jednostkę MZR 2.3 Turbo z bezpośrednim wtryskiem, która rozwija moc 258 KM przy 5500 o/m oraz moment obrotowy rosnący do maksymalnie 380Nm przy zaledwie 3000 o/m. Jak szacuje producent, kierowca jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 7,9 sekundy i jechać z maksymalną prędkością 210 km/h, podczas gdy prędkościomierz jest wyskalowany do 240 km/h.Europejska wersja CX-7 oferuje w standardzie opracowany przez Mazdę system napędu na cztery koła Active Torque Split All-Wheel Drive, który ma za zadanie zapobiegać ślizganiu się kół na mokrej nawierzchni oraz gwarantuje doskonałą trakcję, gdy droga jest sucha. Wykorzystując aktualne informacje przesyłane przez czujniki, system cały czas monitoruje stan nawierzchni oraz warunki jazdy i rozdziela moment obrotowy na przednią i tylną oś, wykorzystując elektronicznie sterowane sprzęgło umieszczone w tylnym mechanizmie różnicowym.Mazda CX-7 to również bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa dla podróżujących, w czym m.in. zasługa dostępnego w standardzie ABS, TCS oraz DSC. Konstrukcja sztywnej kabiny pasażerskiej CX-7 bazuje na zdobytych przez japońską firmę doświadczeniach w zakresie rozwiązań, które pomagają efektywnie zredukować ryzyko odniesienia obrażeń podczas zderzeni
Komentarze opinie