Koncepcyjny Maybach Exelero został wyprodukowany na zlecenie niemieckiej firmy oponiarskiej Fulda jako pojazd testowy najnowszej generacji z szerokimi oponami tego producenta. Samochód powstał jako nowoczesna interpretacja Maybacha z lat 30-tych (SW 38), który również został stworzony na zamówienie Fuldy w podobnym celu. Prototyp zaprezentowano 11 maja w Berlinie. Przy budowie pojazdu brali udział projektanci z specjalistycznej firmy designerskiej Stola, mieszczącej się w Turynie we Włoszech.
Źródłem napędu prototypowego modelu jest 12-cylindrowy silnik benzynowy (Biturbo) o poj. 5.9 litra i mocy 700 KM (przy 5 000 obr/min). Jednostka ta uzyskuje imponujące wartości momentu obrotowego - 1020 Nm przy 2 500 obr/min. Podczas jazd testowych na włoskim torze Nardo Maybach Exelero osiągnął prędkość maksymalną 351,45 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 4,4 sekundy. Należy dodać, że masa własna pojazdu przekracza 2 600 kg. Aby sprostać takim osiągom, Fulda wyposażyła pojazd w nowo zaprojektowane opony o rozmiarach 315/25 R23.
Nie ma żadnych planów o ewentualnym wprowadzeniu tego auta do produkcji seryjnej.
Komentarze opinie