Marka Lancia notuje wzrost sprzedaży samochodów na rynku francuskim po tym, jak pion odpowiedzialny za sprzedaż został oddzielony od struktur Fiata - informuje serwis branżowy "Automotive News Europe", podkreślając, że podobna strategia jest przygotowywana również na innych rynkach europejskich. "Przykład Francji pokazuje, że Lancia ma przyszłość poza rynkiem włoskim - stwierdził Antonio Baravalle, dyrektor marki Lancia. We Francji firma ma obecnie własnego dyrektora z siedzibą w paryskim biurze Fiat Auto, a także trzech dyrektorów regionalnych, współpracujących z dealerami.
W długiej perspektywie Lancia chce sprzedawać nad Sekwaną 18 tys. samochodów rocznie, podczas gdy prognoza na ten rok mówi o 4,5 tys. egzemplarzy. Antonio Baravalle powiedział, że Francja jest na razie jedynym krajem, w którym wprowadzono średniookresowy plan, zakładający osiągnięcie wzrostu sprzedaż marki Lancia.
Podobne zmiany organizacyjne będą miały miejsce w Niemczech, Hiszpanii, Belgii oraz Grecji, co ma pozwolić włoskiej marce w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rodzimym rynku.
Poza Włochami i Francją, za markę Lancia w danym kraju odpowiedzialne jest obecnie to samo kierownictwo, któremu podlega też pion Fiata, a czasami również Alfa Romeo.
Komentarze opinie