Reklama

Maksymalna nota za ochronę oferowaną przez system SAHR Saaba

29/11/2005 17:11
Specjaliści z brytyjskiego ośrodka Thatcham przyznali niedawno całej gamie samochodów marki Saab maksymalne noty w czterostopniowej skali za ochronę, jaką oferuje aktywny system zagłówków SAHR przed możliwym urazem głowy i szyi kierowcy oraz pasażera w przypadku uderzenia pojazdu z tyłu. Układ SAHR pojawił się po raz pierwszy w modelu 9-5 w roku 1997.

Działanie oferowanych w wyposażeniu standardowym zagłówków systemu SAHR polega na tym, że ciało siedzącej w fotelu osoby w momencie najechania na samochód od tyłu wciskane jest w oparcie siedzenia, co uruchamia napędzany siłą tego nacisku mechanizm wysuwający zagłówek do góry i do przodu. To pozwala ograniczyć wymuszone uderzeniem gwałtowne cofnięcie głowy pasażera oraz minimalizuje przesunięcie głowy względem dolnych partii szyi.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do