- Ten dokument to początek procesu poprawy jakości kształcenia w Lubuskiem – powiedział wojewoda Jerzy Ostrouch o raporcie na temat stanu lubuskiej oświaty. Lubuskie Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wlkp. na zlecenie wojewody lubuskiego Jerzego Ostroucha przez kilka ostatnich tygodni przygotowywało raport na temat stanu lubuskiej oświaty.
Stan aktualny, pilne potrzeby i perspektywy rozwoju to główne kierunku analizy przygotowanej przez Kuratorium. W oparciu o ten dokument będą wprowadzane zmiany w calu poprawy jakości kształcenia na terenie województwa lubuskiego.
O raporcie, przyszłych działaniach i diagnozie lubskiej oświaty podczas konferencji prasowej mówili wojewoda lubuski Jerzy Ostrouch, lubuski kurator oświaty Bogna Ferensztajn oraz lubuski wicekurator oświaty Radosław Wróblewski.
- Dziękuję pracownikom Lubuskiego Kuratorium Oświaty za zaangażowanie i pracę, którą włożyli w przygotowanie diagnozy obecnej sytuacji w lubuskich szkołach. Raport w ujęciu fotograficznym określa zasoby placówek oświatowych: pedagogiczne, dydaktyczne i materialne – powiedział wojewoda lubuski Jerzy Ostrouch.
Dokument będzie początkiem pracy nad przygotowaniem strategii oświatowej dla województwa lubuskiego do 2020 roku.
- Ten dokument powinien powstać w oparciu o szeroką, otwartą dyskusję różnych środowisk: samorządowców, dyrektorów i nauczycieli szkół, rodziców oraz dziennikarzy – powiedział wojewoda Jerzy Ostrouch. – Liczymy na współpracę i partnerstwo w zakresie pracy nad dokumentem, który docelowo poprawi jakość wykształcenia absolwentów lubuskich szkół –dodał wojewoda.
Lubuski kurator oświaty Bogna Ferensztajn przedstawiła wyniki analizy, przeprowadzonej przez pracowników Kuratorium. Wskazała na stan liczbowy uczniów i kadry pedagogicznej, przedstawiła najpopularniejsze szkoły wybierane przez absolwentów lubuskich gimnazjów, zestawiła wyniki egzaminów uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z ogólnopolskimi, a także powiedziała o trendzie edukacyjnym wśród lubuskich uczniów, którzy zdecydowanie częściej wybierają kształcenie o profilu zawodowym.
- Raport pokazuje jak jest teraz, ale na podstawie wyników możemy sobie wyobrazić jak mogłoby być w lubuskich szkołach. I do tego chcemy doprowadzić – powiedziała Bogna Ferensztajn.
- To dobry moment, na wprowadzanie zmian w sposobie kształcenia dzieci i młodzieży – zauważył obecny podczas konferencji Radosław Wróblewski lubuski wicekurator oświaty. - Właśnie wchodzą w życie nowe kierunki polityki oświatowej państwa – podkreślił.
Dzisiejsza konferencja to początek rozmów o potrzebach i koniecznych zmianach w sposobie kształcenia dzieci i młodzieży w Lubuskiem. Dokument, który ma być strategią oświatową dla Lubuskiego do 2020 roku ma być gotowy w pierwszym kwartale 2014 roku.
Komentarze opinie