Reklama

Lexus znowu najlepszy w brytyjskim badaniu J.D. Power and Associates

25/04/2005 15:02
Lexus po raz kolejny zwyciężył w tegorocznej edycji badań satysfakcji klienta, przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii przez J.D. Power and Associates. Złoty Medal przyznany został marce po raz piąty. Lexus zdobył 848 na 1000 możliwych punktów. Średni wynik oscylował w granicy 786 punktów. Najwyższa lokata w ogólnym rankingu nie jest jedynym sukcesem marki. Lexus zwyciężył także w kategorii Jakości / Niezawodności oraz Atrakcyjności. W pierwszej kategorii Lexus zdobył 923 punkty na 1000, w drugiej - 870 na 1000, dużo powyżej średniej. Lexus IS200/300 okazał się drugim najlepszym modelem w klasyfikacji ogólnej.

Wskaźnik satysfakcji klienta (CSI - customer satisfaction index) obliczony został na podstawie opinii ponad 23 tys. właścicieli pojazdów po dwóch latach ich użytkowania. Właściciele dokonali szczegółowej oceny samochodów i stacji dealerskich. 77 pytań podzielono na cztery kategorie:
- jakość i niezawodność (30%),
- wygląd pojazdu: wzornictwo, osiągi, komfort, wyposażenie (28%),
- standardu obsługi dealerskiej (22%),
- kosztów eksploatacji, w tym zużycia paliwa, cen ubezpieczenia, cen serwisu i napraw (19%).
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do