Lexus zaprezentował w Detroit czwartą generację modelu flagowego modelu LS. Siedemnaście lat po debiucie pierwszego auta o tej samej nazwie, Lexus LS460 ma stanowić luksusowe rękodzieło. Inżynierowie osiągnęli najwyższy poziom dokładności, precyzji, wykwintności, kunsztu i jakości jakie nie były dostępne wcześniej.
Karoseria pojazdu zawiera elementy stylistyczne nawiązujące do mniejszych modeli japońskiej marki - GS i IS. Jej wymiary są następujące: długość 5 029 mm, szerokość 1 875 mm, wysokość 1 476 mm, a rozstaw osi 2 969 mm. Po raz pierwszy w historii modelu, oferowana jest także przedłużona wersja oznaczona symbolem "L", z dłuższym o 122 mm rozstawem osi, a co za tym idzie większą długością nadwozia - w sumie 5 151 mm. O ekskluzywności tej odmiany świadczy także inna aranżacja wnętrza, w którym z tyłu umieszczono dwa indywidualne fotele zapewniające - według zapewnień - komfort porównywalny z prywatnym odrzutowcem.
LS 460 wyposażony jest w nową ośmiocylindrową jednostkę benzynową o poj. 4.6 litra (V8), której moc oscyluje w granicach 350 KM, a maksymalny moment obrotowy dostarcza około 500 Nm. Producent nie podaje prędkości maksymalnej auta, ale szacuje się, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h uzyskiwane będzie w czasie poniżej 5.5 sekundy. Nowością na skalę światową jest 8-biegowy automat.
Wiadomo, że flagowy Lexus będzie posiadał elektrycznie regulowaną twardość zawieszenia oraz nową generację systemu VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), który gromadzi dane, pochodzące z czujników rozmieszczonych w strategicznych miejscach pojazdu. Zbierane informacje dotyczą obrotów kół, ciśnienia na hamulcach i ruchu całego nadwozia. Na podstawie tych danych system VDIM uruchamia - w odpowiednich zakresach - różne układy, odpowiedzialne za stabilność i bezpieczeństwo, do których należą: ABS, EBD, EBA, VSC, ESP oraz EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy). Pozwala to osiągnąć optymalną współpracę tych układów, co nie jest możliwe w przypadku, gdyby każdy z nich działa niezależnie.
Do najciekawszych pozycji na długiej liście wyposażenia auta, warto wymienić podgrzewaną kierownicę, do wyboru 4 odcienie skórzanej tapicerki i 3 rodzaje drewna, automatyczną klimatyzację z czujnikami mierzącymi temperaturę ciała pasażerów, specjalnie przygotowany do tego modelu system Mark Levison z 19 głośnikami, czy elektronicznie domykane drzwi tylne i klapa bagażnika. Atutem przedłużonej wersji są ponadto elektrycznie regulowane tylne fotele z opuszczanym oparciem, funkcją masażu i dodatkową podpórką na nogi, konsola do obsługi elektronicznych gadżetów w tylnym podłokietniku oraz 9 calowy monitor LCD umieszczony na suficie.
Samochód trafi do Europy jesienią tego roku i dopiero wtedy zostaną ujawnione pełne specyfikacje, osiągi i ceny sprzedaży.
Komentarze opinie