BMW wykorzystuje zasady maszyny parowej w ramach nowego układu pomocniczego, który według zapewnień niemieckiego koncernu zapewnić ma dodatkową moc i niższe zużycie paliwa, współpracując ze zwykłym silnikiem spalinowym.
Kliknij, aby powiększyćUrządzenie o nazwie Turbosteamer poddawane jest obecnie testom w połączeniu z normalnym silnikiem BMW o pojemności 1.8 litra. Energia czerpana jest wyłącznie z ciepła spalin i płynu chłodzącego. Dzięki nowemu rozwiązaniu odzyskiwanych jest ponad 80% energii cieplnej zawartej w spalinach mówi Raymond Freymann, szef pionu zajmującego się zaawansowanymi pracami badawczo-rozwojowymi BMW.
Firma może rozpocząć seryjną produkcję samochodów wyposażonych w ten system do pierwszej połowy następnej dekady powiedział Burkhard Goschel, członek zarządu BMW odpowiedzialny za prace badawczo-rozwojowe. Podczas statycznych badań systemu stwierdzono redukcję zużycia paliwa o 15%. Moc generowana przez silnik zwiększyła się o 13 KM, wyższy był również moment obrotowy.
Komentarze opinie