Grupa 25 spośród 42 obecnych w Polsce marek samochodowych oraz Związek Motoryzacyjny SOIS postanowili zorganizować trwającą ponad miesiąc kampanię prasową, która przekonać ma klientów do korzystania z oryginalnych części zamiennych do aut. Dostawcy nowych pojazdów chcą w ten sposób walczyć z napływem niefirmowych części pochodzących z Ameryki Południowej i Azji. Komponenty te trafiają głównie do prywatnych, nieautoryzowanych stacji naprawczych.
Z badań porównawczych przeprowadzonych przez Grupę Allianz wynika, że zastosowanie w naprawach powypadkowych części nieoryginalnych nie musi być korzystne z punktu widzenia posiadacza naprawianego samochodu.
Chociaż ceny badanych części oryginalnych były wyższe niż ceny części nieoryginalnych, to łączny koszt naprawy powypadkowej przy zastosowaniu części oryginalnych wcale nie był znacząco wyższy w porównaniu z kosztem identycznej naprawy z użyciem części nieoryginalnych. Obniżka całkowitego kosztu naprawy powypadkowej wyniosła tylko 5,4% (dla najpopularniejszych aut) i 3,6% (dla pozostałych aut). Praktyczne zrównanie kosztu naprawy w obu przypadkach mogło być wynikiem różnego czasu naprawy - zastosowanie części nieoryginalnej wydłużyło czas naprawy, średnio o 47%, znacząco wpływając na wzrost poniesionych kosztów.
Dokładność wykonania, dopasowanie części do innych elementów oraz jakość zastosowanych materiałów jednoznacznie pokazały wyższość części oryginalnych, przemawiając jednoznacznie za ich stosowaniem.
Komentarze opinie