Reklama

Konsumenci powinni kupować oryginalne części

23/06/2005 23:55
Grupa 25 spośród 42 obecnych w Polsce marek samochodowych oraz Związek Motoryzacyjny SOIS postanowili zorganizować trwającą ponad miesiąc kampanię prasową, która przekonać ma klientów do korzystania z oryginalnych części zamiennych do aut. Dostawcy nowych pojazdów chcą w ten sposób walczyć z napływem niefirmowych części pochodzących z Ameryki Południowej i Azji. Komponenty te trafiają głównie do prywatnych, nieautoryzowanych stacji naprawczych.

Z badań porównawczych przeprowadzonych przez Grupę Allianz wynika, że zastosowanie w naprawach powypadkowych części nieoryginalnych nie musi być korzystne z punktu widzenia posiadacza naprawianego samochodu.

Chociaż ceny badanych części oryginalnych były wyższe niż ceny części nieoryginalnych, to łączny koszt naprawy powypadkowej przy zastosowaniu części oryginalnych wcale nie był znacząco wyższy w porównaniu z kosztem identycznej naprawy z użyciem części nieoryginalnych. Obniżka całkowitego kosztu naprawy powypadkowej wyniosła tylko 5,4% (dla najpopularniejszych aut) i 3,6% (dla pozostałych aut). Praktyczne zrównanie kosztu naprawy w obu przypadkach mogło być wynikiem różnego czasu naprawy - zastosowanie części nieoryginalnej wydłużyło czas naprawy, średnio o 47%, znacząco wpływając na wzrost poniesionych kosztów.

Dokładność wykonania, dopasowanie części do innych elementów oraz jakość zastosowanych materiałów jednoznacznie pokazały wyższość części oryginalnych, przemawiając jednoznacznie za ich stosowaniem.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do