Zespół projektantów Ford of Europe zaprezentował rozwinięcie konwencji stylistycznej kinetic design w nowym koncepcyjnym pojeździe klasy crossover Iosis X, debiutującym na Targach Motoryzacyjnych Paris Motor Show 2006.?Nazwaliśmy ten samochód Iosis X, by nawiązać do naszej konwencji stylizacji nadwozia kinetic design zapoczątkowanej w minionym roku - powiedział Martin Smith, naczelny dyrektor pionu projektowania Ford of Europe. ?Nawiązanie nie ogranicza się tylko do nazwy, między tymi dwoma samochodami istnieje silne powiązanie wizualne, a litera X sygnalizuje krzyżowanie się różnych możliwości nowego pojazdu. Iosis X to interesujący pięciodrzwiowy samochód sportowy klasy crossover stanowiący dowód, że potrafimy rozszerzać granice stylistyki kinetic design na pojazdy niszowe - dodał Smith. ?To rozwinięcie filozofii "energii uchwyconej w ruchu" i znak, jak bardzo odmienne będą modele Forda w przyszłości?.Jednym z celów opracowania samochodu koncepcyjnego Iosis X jest przygotowanie publiczności na wprowadzenie przyszłego modelu niszowego Ford of Europe. ?Pojawiło się mnóstwo spekulacji na temat produkowania przez firmę Ford kompaktowego modelu klasy crossover czy SUV - powiedział John Fleming, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford of Europe. ?Iosis X ma stanowić jasne przesłanie, że wejdziemy na ten rynek za 18 miesięcy, a nasz nowy model będzie zarówno wyrafinowany stylistycznie, jak i oryginalny?.Ford Iosis X to oczywiście samochód koncepcyjny i nie jest zapowiedzią tego przyszłego modelu produkcyjnego. Zamiast tego ma za zadanie wskazać sposób, w jaki stylistyka kinetic design może być zastosowana w modelu niszowym dając wyrazisty i interesujący efekt. ?Klienci będą mogli zorientować się, jaki kierunek stylistyczny będzie prezentował nasz model produkcyjny i gdy w przyszłym roku pokażemy ten model, związek między nim a iosis X będzie oczywisty - wyjaśnił Smit
Komentarze opinie