Reklama

Koncepcyjny Dodge Rampage 2006

13/02/2006 23:40
Podczas wystawy motoryzacyjnej w Chicago firma Dodge prezentuje koncepcyjny model Rampage.
Kliknij, aby powiększyćNa szerokości samochodu Dodge Ram i długości Dodge Dakoty pomieszczono szereg innowacyjnych rozwiązań przydatnych do przewozu osób i ładunku, wykorzystując kombinację zwartego nadwozia, napędu na koła przednie i unikalnej konstrukcji tylnego zawieszenia.

Aby osiągnąć dwojaki cel komfortu „rodzinnego” oraz funkcjonalności pickupa dokonano radykalnej zmiany proporcji samochodu. Największa część nadwozia przeznaczona jest na kabinę pasażerską, za którą rozciąga się półtorametrowej długości skrzynia ładunkowa, a z samego przodu skrócona komora silnika (mimo to mieszcząca 5,7-litrowy HEMI V-8 z systemem zmiennej pojemności czynnej MDS). Celem wizualnego zaakcentowania, iż większość długości auta służy pasażerom i ładunkowi, zastosowano smukłe listwy ze szczotkowanego aluminium, biegnące od podszybia w górę, wzdłuż krawędzi dachu, by następnie opaść na krawędzie skrzyni ładunkowej – w efektownym kontraście z czarnym lakierem karoserii Liquid Carbon.

Dodge Rampage może komfortowo przewozić pięć osób, lecz to dopiero wstęp do jego funkcjonalności. Przedni fotel pasażera oraz dzielona w proporcji 60/40 kanapa tylna składa się w podłogę, wykorzystując po raz pierwszy w samochodzie typu pickup marki Dodge system aranżacji siedzeń i schowków podłogowych Stow ‘n Go (także i dla fotela przedniego).

Składanie siedzeń ułatwiają zagłówki chowane w oparciach, które są zresztą wyższe niż normalnie stosowane dla lepszego podparcia i komfortu. Również i podłokietniki drzwiowe można składać, powiększając tym sposobem szerokość przestrzeni ładunkowej. Identycznie jak w „minivanowym” systemie Stow ‘n Go w pojemnikach u stóp siedzeń można przewozić różne drobne przedmioty niezbędne podczas podróży. A ponieważ samochód przeznaczony jest do przewozu osób i ładunków, podłoga kabiny wyłożona jest gumowanym tworzywem typu żeglarskiego.

Znajdujące się za tylną kanapą okno pełni funkcję przegrody, która składa się na podłogę skrzyni ładunkowej. Wtedy też po złożeniu siedzeń w kabinie można przewozić dłuższe przedmioty bez otwierania klapy tylnej.

Kliknij, aby powiększyćMierząca 1,5 metra długości skrzynia ładunkowa posiada liczne elementy użytkowe, m.in. składane zaczepy mocujące bagaż oraz kształtki ułatwiające przewożenie desek budowlanych. Klapa tylna otwiera się pod kątem 98 lub nawet 117 stopni – wtedy właśnie można z niej wysuwać rodzaj rampy, umożliwiającej załadunek motocykla, quada, itp.

To jeszcze nie koniec. Ładunek można także pomieścić pod podłogą skrzyni. Odchylenie tylnego zderzaka otwiera dostęp do zamkniętej przestrzeni o długości wystarczającej do przewiezienia kilkunastu arkuszy sklejki o wymiarach 2,40 x 1,20 metra. Tego rodzaju cechy skrzyni ładunkowej w połączeniu z systemem Stow ‘n Go w kabinie dają niezrównaną swobodę transportu – czy to materiałów do weekendowego majsterkowania – czy też całej rodziny na plenerowy piknik. I jeszcze jedno: wyloty wydechu umieszczono tuż przed tylnymi kołami po to, by unikać gorąca i zapachów spalin podczas otwierania podpodłogowej przestrzeni ładunkowej.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do