Podczas genewskiej wystawy Chevrolet zapowiada rozpoczęcie w roku 2006 produkcji pojazdu opartego na koncepcyjnym modelu S3X, który będzie pierwszym Chevroletem w Europie napędzanym silnikiem wysokoprężnym. Będzie to także pierwszy pojazd w asortymencie firmy, opracowany w całości przez GM DAT.
Hybrydowy układ napędowy w pojeździe S3X to system BAS, działający w oparciu o rozrusznik, wyposażony w pas alternatora. System ten opracowany został przez GM i zaadaptowany przez inżynierów GM Daewoo tak, by uzyskać mniejsze zużycie paliwa w trybie jazdy "stop-and-go", poprzez wyłączanie silnika na biegu jałowym i wczesne odcinanie dopływu paliwa podczas zwalniania. W tym stosunkowo prostym i niedrogim systemie konwencjonalny alternator zastąpiony jest połączeniem alternatora i rozrusznika, natomiast układ dodatkowo wyposażono w akumulator NiMH o napięciu 42V, wspomagający istniejący układ o napięciu 12V.
Regeneracyjne hamowanie i zoptymalizowane ładowanie przekładają się na dalszą oszczędność paliwa, przy czym funkcjonalność wszystkich systemów związanych
z komfortem podróżowania pozostaje utrzymana również w okresach czasowego wyłączania silnika. W porównaniu z konwencjonalnymi układami napędowymi, "pośredni" układ hybrydowy umożliwi obniżenie zużycia paliwa nawet o 12%. GM wprowadzi system hybrydowy BAS do masowej produkcji samochodów segmentu SUV (sportowo-rekreacyjnych) i osobowych w ciągu trzech następnych lat.
Komentarze opinie