Reklama

Koncepcyjny Chevrolet WTCC R+

06/05/2005 11:17
Po udanej premierze w mistrzostwach World Touring Car Championship (WTCC) Chevrolet wyjeżdża z toru rajdowego na zwykłe drogi. Podczas drugiego w tym sezonie wyścigu Grand Prix na francuskim torze w Magny Cours firma zaprezentowała prototyp drogowej wersji popularnego samochodu wyścigowego. Samochód koncepcyjny WTCC R+, podobnie jak dwulitrowa wersja wyścigowa, powstał na bazie czterodrzwiowego modelu Lacetti, poddanego wszechstronnym przeróbkom i udoskonaleniom - optycznym, aerodynamicznym i technicznym - pod czujnym okiem partnera Chevroleta w dziedzinie wyścigów WTCC, firmy Ray Mallock Limited.

We wnętrzu auta, tapicerka foteli z czarnej skóry wykończona jest charakterystycznymi szwami. Na przednich fotelach znajduje się oznaczenie R+, podobnie jak na dywanikach podłogowych i desce rozdzielczej. Wszystkie listwy dekoracyjne wykończone są matowym aluminium. Uwagę zwracają także m.in. specjalna sportowa kierownica oraz antypoślizgowe aluminiowe nakładki na pedały i dźwignia zmiany biegów. Już sama dźwignia pokazuje, ile uwagi poświęcono detalom - sztywniejsze podkładki zapewniają lepsze wyczucie biegów, a zmiany biegów są szybsze.

Mechaniczna sprężarka, generująca ciśnienie 0,5 bara, współpracuje z chłodnicą powietrza dolotowego i powoduje wzrost osiągów o ponad 40% (dane wyjściowe w nawiasach) - moc to 127kW/172 KM przy 6000 o/m (90kW/123 KM), a moment obrotowy wynosi 230Nm przy 4900 o/m (165Nm). Lacetti WTCC R+ rozpędza się do 100 km w około 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi ponad 215 km/h. Silnik ten można rozpoznać po oznaczeniu R+ na pokrywach popychaczy i charakterystycznej końcówce zmodyfikowanego układu wydechowego. Aby zapewnić równe oddawanie mocy w trakcie jazdy, wersja R+ wyposażona jest w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Hamulce działają szybciej i są trwalsze. Z przodu Lacetti posiada większe tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm, a wszystkie zaciski wyposażone są w dużo trwalsze klocki. Cztery lekkie tłoczki przednich zacisków dostarczane są przez brytyjską firmę Alcon i pokryte srebrem. Kontakt z nawierzchnią drogi zapewniają niskoprofilowe opony wyczynowe o rozmiarze 215/45-17, umocowane na dużych, żebrowanych felgach o rozmiarze 17x7 cala, które poszerzają rozstaw kół. Poważne modyfikacje przeszło także zawieszenie. Z przodu i z tyłu Lacetti został obniżony o 30 mm, a standardowe przeguby zastąpiono wzmacnianymi, zapewniającymi lepsze wyczucie i reakcje. Z tych samych względów sprężyny i amortyzatory otrzymały nowe ustawienia. Stabilizatory o większej średnicy redukują przechyły nadwozia i pomagają wykorzystać sportowe parametry pojazdu. Aby zapewnić lepszą widoczność w nocy, zastosowano żarówki Philips Power2Night o znacznie większym (+30%) zasięgu i natężeniu światła.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do