Na wystawie w Detroit światło dzienne ujrzał koncepcyjny model Audi Roadjet, który nie tylko może zostać skierowany do produkcji, ale oferuje też szereg nowoczesnych rozwiązań, z których wiele ma szansę w niedalekiej przyszłości trafić do gamy modelowej niemieckiej marki. Jest to pierwsze Audi, w którym wykorzystano nową siedmiostopniową skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem DSG, współpracującą z podłużnie umieszczonym silnikiem benzynowym V6 o mocy 300 KM. Rozwija on maksymalny moment obrotowy 330Nm przy 4500 o/m.
Pojazd jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Wymiary nadwozia to 4,70 m długości, 1,85 m szerokości, 1,55 m wysokości, a rozstaw osi zaprojektowano na 2,85 m.
Kierowca zasiadający w samochodzie może skorzystać z nowego systemu Audi Drive Select, który pozwala wybrać jeden z trzech odmiennych rodzajów ustawienia parametrów pracy silnika, przekładni, układu kierowniczego oraz amortyzatorów. Każdy z czterech foteli w aucie jest od siebie wyraźnie oddzielony, a ruchoma podłoga przestrzeni bagażowej wysuwa się automatycznie poza krawędź nadwozia, ułatwiając załadunek przedmiotów.
Wśród nowoczesnych rozwiązań technologicznych koncepcyjnego Audi Roadjet można wymienić m.in. system umożliwiający komunikację między pojazdami poruszającymi się w ruchu ulicznym, dzięki czemu kierowca ma informacje na temat aktualnej sytuacji, np. o zaistniałym wypadku lub zakorkowaniu się drogi. W samochodzie miejsce tradycyjnych osłon przeciwsłonecznych zajęła technologia Vari-Light, która przepuszcza przez przednią szybę odpowiednią dla z użytkownika ilość światła słonecznego.
Komentarze opinie