Bosch oferuje kompletne systemy hamulcowe, począwszy od komponentów elektronicznych (ABS, ASR czy ESP), poprzez podzespoły hydrauliczne, kończąc na takich elementach jak tarcze, klocki czy bębny. Wśród samochodów, w których stosowane są wyroby Boscha podczas montażu fabrycznego, znajdują się najpopularniejsze w Polsce marki i modele, między innymi Fiat Panda. Dostawcą kompletnego układu hamulcowego do tego auta jest Bosch. Układ hamulcowy ma decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa i warunków jazdy, dlatego też zanim produkt Boscha trafił do seryjnej produkcji w Pandzie, przeszedł szczegółowe badania i testy.
Elementy układów hamulcowych Boscha są testowane w ośrodkach badawczych na całym świecie. Najpierw przeprowadzane są tzw. badania na stanowiskach, następnie, jeżeli wyniki tych testów są pozytywne przeprowadza się próby drogowe. Podczas prób sprawdza się przydatność eksploatacyjną, zużycie podczas pracy ciągłej, maksymalne obciążenie podczas jazdy w górach i tzw. komfort, czyli poziom drgań i hałasu. Podczas prac konstrukcyjno-badawczych zwraca się przede wszystkim uwagę na współdziałanie całego systemu z danym pojazdem oraz na jakość i funkcjonowanie poszczególnych elementów układu. W trakcie badań bardzo szczegółowo testowane są między innymi elementy cierne układów hamulcowych, takie jak tarcze i klocki, gdyż mają one decydujący wpływ na bezpieczeństwo oraz warunki jazdy. Właściwie dobrane pozwalają zminimalizować ryzyko wystąpienia drgań, hałasu i innych niepożądanych zjawisk podczas hamowania.
Klocki, tarcze, szczęki i bębny hamulcowe Boscha pozwalają na ponad 90% pokrycie potrzeb europejskiego rynku i są stosowane przez wiodące koncerny samochodowe przy montażu pojazdów. Produkty te są również dostępne na rynku wtórnym, a ich jakość odpowiada jakości wyposażenia fabrycznego. W ofercie Boscha znajdują się również wszelkie elementy hydrauliki takie jak pompy, przewody, wspomagania podciśnieniowe, cylindry i zaciski oraz szeroka gama płynów hamulcowych. Wspomniane produkty są dostępne w warsztatach samochodowych, w tym w autoryzowanej sieci Bosch-Service oraz w hurtowniach motoryzacyjnych.
Bosch jest także czołowym konstruktorem i dostawcą aktywnych systemów bezpieczeństwa ABS, ASR, ESP. Bezpieczeństwo jazdy powinno być najważniejszym kryterium przy kupnie samochodu, także małego. Najbardziej kompleksowym systemem jest ESP, czyli system kontroli trakcji, który wykrywa ryzyko wpadnięcia w poślizg i aktywnie mu zapobiega, utrzymując właściwy tor jazdy. W samochodach klasy wyższej i średniej ESP staje się już standardem, w przypadku samochodów małych, takich jak Fiat Panda, jest on dostępny jako opcja.
Komentarze opinie