Od kilku miesięcy jesteśmy świadkami przekształceń, do jakich dochodzi w Miejskim Zakładzie Komunikacji. Od kwietnia przedsiębiorstwo wprowadza swój nowy logotyp, nawiązujący do barw marki "Gorzów Przystań".
Największą zmianą w działalności MZK wcieloną w życie było przekształcenie zakładu w spółkę. Gorzowscy radni decyzję tę podjęli jeszcze w maju 2012 roku. Do tej pory przedsiębiorstwo było zakładem budżetowym. Zmiany wymusiły przepisy, ale i chęć korzyści. MZK jako spółka zyskał m.in. zdolność do pozyskiwania zewnętrznych źródeł finansowania, np. kredytów i leasingu. Drogą tą idzie większość przedsiębiorstw komunikacyjnych - w 2012 roku w naszym kraju zaledwie 14 ze 150 z nich działało na zasadach zakładu budżetowego.
Władze MZK poinformowały, że w związku ze zmianą formy organizacyjnej przedsiębiorstwa z zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego pod nazwą Miejski Zakład Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Sp. z o.o., od 1 kwietnia rozpocznie się proces wdrażania nowego logo firmy.
- Nowe logo nawiązuje w kolorystyce do barw marki „Gorzów Przystań”. Proces wdrażania nowego logo będzie przebiegał etapami, dlatego też może się zdarzyć sytuacja, że na przystankach komunikacji miejskiej i podmiejskiej będą znajdowały się obok siebie rozkłady jazdy z nowym i starym logo - mówi Marcin Pejski, rzecznik prasowy MZK.
Jak zapowiedział miejski przewoźnik, w kolejnych etapach wdrażania nowego logo, pojawi się ono również na pojazdach należących do spółki.
Komentarze opinie