W najbliższych dniach zakończy się zmiana organizacji ruchu drogowego przy ulicy Koniawskiej i Poznańskiej. Na odcinku prawie dwóch kilometrów od ronda Poznańskiego do ronda Grobla wyznaczone zostaną pasy rowerowe przy obu krawędziach. Takie rozwiązanie pozwoli na przedłużenie istniejącego ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ulicy Grobla.
W miejscach, gdzie szerokość jezdni nie pozwoliła na wyznaczenia pasów rowerowych przy obu krawędziach jezdni, pasy zostały przerwane, a rowerzyści jazdę powinni kontynuować przy krawędzi jezdni na zasadach ogólnych. O zakończeniu pasów rowerowych i odcinkowych przerwach informować będą zaprojektowane znaki pionowe ostrzegawcze A-24. Dodatkowo w celu poprawy bezpieczeństwa rowerzystów na najbardziej niebezpiecznych i ruchliwych skrzyżowaniach (skrzyżowaniu z ulicą Wiatraczną i Kobylogórską) pasy rowerowe zabarwione zostaną czerwoną farbą. Wyznaczone pasy rowerowe mają szerokość 1,5 m i przeznaczone są do ruchu jednokierunkowego. Apelujemy do rowerzystów o korzystanie z nich zgodnie z przeznaczeniem. Na pasach rowerowych w miejscach potencjalnie budzących wątpliwości wymalowane zostaną symbole P-23 przedstawiające rower wraz ze strzałkami wskazującymi kierunek ruchu.
Przypominamy jednocześnie, że zgodnie z przepisami kodeksu drogowego zatrzymywanie pojazdów na pasach rowerowych jest zabronione.
To nie wszystkie zaplanowane na najbliższy czas udogodnienia dla rowerzystów. W ostatnim czasie zrealizowane zostały kolejne przejazdy rowerowe barwione na czerwono. Takie przejazdy powstały na ul. Górczyńskiej i Wyszyńskiego na przecięciu dróg rowerowych z wjazdami/wyjazdami na stację paliw. Podobne rozwiązania wprowadzone zostaną na zjazdach na drogi wewnętrzne prowadzące na parking Castoramy od strony ul. Czartoryskiego i Górczyńskiej.
Opisane powyżej projekty opracowane zostały przez Biuro Miejskiego Inżyniera Ruchu i zrealizowane przez Wydział Infrastruktury Miejskiej.
LILINA chciałabym przypomnieć rowerzystom że piesi z tyłu oczu nie mają i należy korzystać z DZWONKA !!
odpowiedz
Zgłoś wpis
- niezalogowany
2014-08-05 23:40:01
waga Szkoda,że do tej pory nikt nie pomyślał o pieszych idących ul.Koniawską w kierunku ul.Poznańskiej.Z jednej strony topole rozsadziły płytki,trudno przejść z wózkiem dziecięcym,żadne dorażne naprawy nic nie zmienią.Z drugiej strony ślicznej jezdni,wygodnej dla samochodów i rowerów chodnika właściwie połamane przez samochody płytki są teraz nizej o kilka centymetrów od asfaltu.Chodzenie około kilometrowym odcinkiem tej ulicy jest nie tylko niewygodne ale też niebezpieczne.Czy koniecznie trzeba zbierać podpisy mieszkańców ,nadawać formalne cechy tzw. inicjatywy obywatelskiej w sprawie,którą może zobaczyć "gołym okiem" urzędnik odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drodze?
odpowiedz
Zgłoś wpis
Podziel się swoją opinią
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
LILINA chciałabym przypomnieć rowerzystom że piesi z tyłu oczu nie mają i należy korzystać z DZWONKA !!
waga Szkoda,że do tej pory nikt nie pomyślał o pieszych idących ul.Koniawską w kierunku ul.Poznańskiej.Z jednej strony topole rozsadziły płytki,trudno przejść z wózkiem dziecięcym,żadne dorażne naprawy nic nie zmienią.Z drugiej strony ślicznej jezdni,wygodnej dla samochodów i rowerów chodnika właściwie połamane przez samochody płytki są teraz nizej o kilka centymetrów od asfaltu.Chodzenie około kilometrowym odcinkiem tej ulicy jest nie tylko niewygodne ale też niebezpieczne.Czy koniecznie trzeba zbierać podpisy mieszkańców ,nadawać formalne cechy tzw. inicjatywy obywatelskiej w sprawie,którą może zobaczyć "gołym okiem" urzędnik odpowiedzialny za bezpieczeństwo na drodze?