Podczas wrześniowej wystawy w Paryżu Kia zaprezentuje szerokiej publiczności kolejną generację najbardziej luksusowego samochodu z gamy południowokoreańskiej marki.Dłuższy, bardziej elegancki i lżejszy luksusowy sedan o długości pięciu metrów odznacza się wyważonymi proporcjami nadwozia, unowocześnionym wnętrzem oraz większym, mocniejszym i oszczędniejszym silnikiem benzynowym V6. Znacząco zwiększono komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa oraz ulepszono właściwości trakcyjne nowego Opirusa. W nowym Opirusie w miejscu jednostki 3.5-litrowej pod maską znajdzie się 3.8-litrowy silnik V6. W pełni aluminiowy silnik generuje 266 KM (196kW) - o 66% więcej - przy 6000 o/m oraz 353Nm - o 18% więcej - momentu obrotowego przy 4500 o/m. Pozwala to lżejszemu o 122 kg Opirusowi na sprint do 100 km/h w 7,5 sekundy (poprzednio 9,2) oraz na osiągnięcie prędkości 230 km/h.Pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów, którą przeniesiono z poprzedniego modelu, oferuje tryb pracy automatycznej, jak i manualnej z sekwencyjną zmianą przełożeń. Nowy silnik jest oszczędniejszy. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 10,9 litra na 100 km, co jest wynikiem o 4,4% lepszym od poprzednika. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 70 litrów, a do bagażnika zapakujemy bagaże o łącznej pojemności 450 litrów.Projektanci Kia nadali modelowi Opirus 2007 bardziej nowoczesnego i wyważonego wyglądu poprzez obniżenie przedniej krawędzi pokrywy silnika, dodanie szerszej i płynniejszej osłony chłodnicy, podniesienie pokrywy bagażnika i wydłużenie tylnego zwisu o 20 mm. Dodano również przeprojektowane, podwójne reflektory przednie, nowe, pionowe światła tylne (które nie zachodzą na pokrywę bagażnika ani na tylne błotniki) oraz podwójne, chromowane rury wydechowe. Większe, 17-calowe, wieloszprychowe felgi aluminiowe oraz zwiększony rozstaw przednich i tylnych kół pozwalają na lepsze wypełnienie nadkoli.We wnętrzu modelu Opirus 2007 odnaleźć można całkiem nową deskę rozdzielczą, tablicę przyrządów, konsolę centralną i podłogową, nowy zintegrowany system audio, nowy panel sterujący wentylacją i ogrzewaniem oraz nowe tarcze zegarów. Nowością są podgrzewane i wentylowane przednie fotele, elektrycznie ustawiane pedały, ustawiane w czterech kierunkach podparcie lędźwiowe na fotelu kierowcy oraz bardziej przejrzysty wyświetlacz komputera pokładowego. W nowym Opirusie klienci będą mieli do wyboru trzy kolory wnętrza i 8 kolorów nadwozia. Topowy model Kia zdecydowanie zyskał na zakrojonym na szeroką skalę programie przeprojektowania szkieletu i zawieszenia, który nie był tylko zwykłym ?liftingiem?. Bezpieczeństwo pasażerów zostało zwiększone dzięki szkieletowi, który zawiera wzmocnienia dolnego pasa przedniego, belki poprzecznej, progów drzwi oraz słupków B. Bezpieczeństwo w przypadku bocznego zderzenia zapewniają większe poduszki powietrzne montowane w siedzeniach, które chronią miednicę i klatkę piersiową pasażera.Lepsze właściwości jezdne przednionapędowego Opirusa to zasługa nowego zawieszenia z przodu i z tyłu, większego rozstawu kół (o 15 mm z przodu i o 30 mm z tyłu) oraz szerszych opon 235/55 R17. Zamocowane do ramy pomocniczej podwójne wahacze poprzeczne z przodu to układ przeniesiony z poprzedniego modelu, jednak dolny wahacz w kształcie litery L to ulepszona konstrukcja z szerszą podstawą. Dodatkowo, obniżono zębatkę kierowniczą (redukcja wibracji) oraz zwiększono kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.Z tyłu poprzecznie ustawiona rama pomocnicza wspiera osobno zamontowane amortyzatory i sprężyny śrubowe, podczas gdy górne wahacze mieszczą się ?w kole? (?in-wheel?) - jest to kompaktowy system Kia, w którym poszczególne komponenty zawieszenia mieszczą się we wnęce kół, co zapewnia minimalne ograniczenia przestrzeni w bagażniku. Nowy system zawieszenia jest o 34 kg lżejszy niż u poprzednika.Opirus 2007 nie stracił nic na komforcie jazdy. Układ elektronicznej kontroli zawieszenia (ECS) został przeniesiony z poprzedniego modelu po wprowadzeniu poprawek do oprogramowania. Wydajny komputer monitoruje prędkość pojazdu oraz nierówności na jezdni, a następnie dostosowuje sztywność poszczególnych amortyzatorów w celu redukcji przechyłów nadwozia podczas pokonywania zakrętów oraz zredukowania efektu ?nurkowania? przodu auta podczas hamowania i ?dociskania? tyłu auta podczas przyspieszania.Opirus został po raz pierwszy zaprezentowany w 2003 r., a od czasu debiutu sprzedano 145 tys. egzemplarz
Komentarze opinie