Reklama

KIA Motors Polska: wzrost sprzedaży o 106%

07/09/2005 08:55
Jak podała w informacji prasowej firma KIA Motors Polska, do końca sierpnia tegoroczna sprzedaż samochodów tej marki w Polsce wyniosła 2958 sztuk, co w porównaniu z ośmioma pierwszymi miesiącami 2004 roku (1431 sztuk) stanowi wzrost o ponad 106%, a udział marki KIA w polskim rynku kolejny raz przekroczył poziom 2%.

W tym roku znalazło już nabywców 1091 sztuk Picanto i 500 sztuk Sportage, rośnie również zainteresowanie nowym Rio, którego sprzedaż rozpoczęła się zaledwie 2 miesiące temu (na zakup tego auta zdecydowało się już ponad 200 osób). Dobre wyniki sprzedaży uzyskały również samochody dostawcze: KIA 2500 i Pregio. Sprzedaż tych modeli wyniosła od początku roku 773 sztuki.

W Europie Sprzedaż KIA wzrosła w pierwszych 8 miesiącach tego roku o 58 % a nabywców znalazło 178 006 pojazdów. Wysoki wzrost sprzedaży osiągnięty został głównie dzięki modelom Picanto (55 160 sztuk), Sorento (27 083 sztuki), Sportage (26 770 sztuk), Carnival (17 044 sztuki) i Cerato (17 034 sztuki). W sierpniu sprzedano ponad 18 tys. sztuk, co dało wzrost o 36% w porównaniu z sierpniem 2004 roku.

Największą sprzedaż w Europie w sierpniu, z ilością 3 203 sztuk, odnotowały Niemcy. Na drugim miejscu znaleźli się Hiszpanie (3 178 sztuk) a na trzecim Włosi (2 112 sztuk). Po zsumowaniu sprzedaży od początku roku okazuje się, że najwięcej nabywców samochodów marki Kia znalazło się w Hiszpanii (29 820 sztuk, wzrost o 71% r/r). Na kolejnych miejscach znalazły się: Niemcy (27 494 sztuk, +43%), Włochy (26 111 sztuk, +61%), Wielka Brytania (25 179 sztuk, +30%), Holandia (13 105 sztuk, +40%) oraz Francja (11 515 sztuk, +108%).

Łączny eksport samochodów marki Kia od początku 2005 roku wyniósł 543 210 sztuk, co stanowi 29,1% wzrost w porównaniu z rokiem 2004.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do