Przedstawiciele Kia są przekonani, że firmie uda się do roku 2009 spełnić określoną przez Unię Europejską normę emisji CO2, która dla marek południowokoreańskich została ustalona na poziomie 140 gramów na kilometr. "W roku 2004 średnia emisja CO2 dla oferowanych w Europie samochodów Hyundai-Kia wyniosła 169 g/km, a dalsza redukcja wynosić będzie około 5 lub 6 gramów rocznie - powiedział Jean-Charles Lievens, wiceprezes Kia Motors Europe.
Jak wynika z ostatnich danych na ten temat, które opublikowano w październiku 2004 r., emisja CO2 w autach europejskich producentów wynosiła średnio 163 g/km, w przypadku aut japońskich 172 g/km, a południowokoreańskich - 179 g/km.
Kia ma nadzieję na szybki spadek notowanej dla swoich modeli średniej emisji dwutlenku węgla dzięki większej popularności oferowanych samochodów z silnikiem wysokoprężnym oraz wprowadzeniu nowych, mniejszych jednostek. Emisja CO2 dla nowego silnika wysokoprężnego 1.1 litra w Kia Picanto wynosi średnio 114 g/km, podczas gdy dla motoru benzynowego 1.0 - 118 g/km. Nowy diesel 1.5 do Kia Rio wydziela 121 gramów dwutlenku węgla na km, natomiast benzynowy silnik o pojemności 1.4 litra - 150 g/km. Poprzednia wersja Rio nie oferowała modelu na olej napędowy.
Komentarze opinie