Reklama

Kapitał Ludzki wspiera lubuskich przedszkolaków

Lubuskie.pl
13/07/2011 18:32
Blisko 2,5 mln złotych trafi do lubuskich miast i gmin na zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki otrzymają przedszkola w Bożnowie, Czerwieńsku, Gorzowie Wlkp., Zaborze i Zielonej Górze. 13.07.2011 r. uchwałę w tej sprawie przyjął Zarząd Województwa Lubuskiego. Projekt został wyłoniony w konkursie nr 1/POKL/9.1.1/2010.



1. Gmina Żagań/Zespół Szkolno – Przedszkolny w Bożnowie

Tytuł projektu – W Gminie Żagań Jaś i Ola chodzą do przedszkola

Okres realizacji projektu – od 01.07.2011 do 31.05.2013

Obszar realizacji projektu – Gmina Żagań

Cele projektu – Zmniejszenie dysproporcji w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej między wsią i miastem oraz stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Żagań poprzez stworzenie dodatkowego oddziału przedszkolnego (zwiększenie liczby dzieci o 15 osób - w tym 8 chłopców i 7 dziewczynek oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej dla dzieci już uczestniczących do przedszkola oraz wydłużenie czasu pracy dla istniejącego oddziału (dla 15 osób 8 dziewczynek i 7 chłopców)

Grupy docelowe – 15 dzieci w wieku 3-5 lat z terenu Gminy Żagań (100% dzieci z terenów wiejskich), w tym 8 chłopców i 7 dziewczynek, które nie mają dostępu do edukacji przedszkolnej ze względu na brak miejsc w nowo utworzonym przedszkolu. Dzieci uczestniczące do utworzonego przedszkola w Bożnowie (100% dzieci wiejskich) – łącznie 15 dzieci (w tym 8 dziewczynek i 7 chłopców). Rodzice dzieci przedszkolnych (około 60 osób).

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. Działanie 1. Mamo tato chodzę do przedszkola. Realizacja celu szczegółowego nr 1. Zakres działania – Otworzenie nowego oddziału przedszkolu w Bożnowie. Zawartość: zakup wyposażenia, rekrutacja dzieci, stworzenie placu zabaw, zatrudnienie nauczyciela oraz pracownika obsługi. W ramach zadania zostanie zatrudniony pracownik obsługi. Będzie miał on za zadanie pomocy nauczycielowi wychowania przedszkolnego w przeprowadzaniu zajęć oraz obsłudze dzieci uczęszczających do przedszkola. Działanie obejmuje: 15 dzieci w wieku przedszkolnym (w tym 8 chłopców oraz 7dziewczynek), 30 rodziców, 1 nauczyciela, 1 pracownika obsługi. Działanie 2 Przedszkolna Akademia Rozwoju. Realizacja celów (2,3,4,6,8). Zakres działania: Stworzenie interesującej oferty edukacyjnej zapewniającej rozwój dzieciom. Zawartość: Akademia „małego anglisty”, zajęcia z języka angielskiego. Akademia zdrowia: zajęcia z logopedą, konsultacje psychologiczne, nauka tańca, gimnastyka korekcyjna. Akademia kultury: warsztaty w Bibliotece w Żaganiu, spotkania z teatrem, spotkania muzyką, zajęcia z rytmiki, zakup materiałów do przeprowadzenia zajęć dydaktycznych. Akademia obywatela: wyjazd do Urzędu Gminy w Żaganiu, zwiedzanie straży pożarnej, zwiedzania Komisariatu Policji, zakup środków czystości. W realizacji tego działania pomoże zabawa edukacyjna w nagradzanie pozytywnych zachowań. Na początku realizacji projektu dzieci budują przy pomocy rodziców makietę. Za aktywność na zajęciach i wypełnianie poleceń dzieci otrzymają nagrodę – żółte słoneczko. Wykleją nimi stworzoną przez siebie makietę. Na zakończenie projektu powstanie makieta, która będzie przedstawiała efekty projektu. Działanie obejmuje: 15 dzieci z nowo utworzonego oddziału przedszkolnego (w tym 8 chłopców oraz 7 dziewczynek) oraz 15 dzieci z istniejącego przedszkola (w tym 8 dziewczynek oraz 7 chłopców), 60 rodziców, 3 nauczycielu przedszkola, 2 pracowników obsługi, około 40 osób ze środowiska lokalnego. Działanie 3 – U nas wszystko na czas. Zakres działania: Podniesienie standardów pracy przedszkola na rzecz indywidualizacji pracy z dzieckiem. Zawartość: wydłużenie czasu pracy już funkcjonującego oddziału, wyżywienie dzieci - 30 osób, zatrudnienie dodatkowego personelu obsługi, wydłużenie czasu pracy już istniejącego personelu. Działanie obejmuje: 30 dzieci, 60 rodziców, 2 nauczycieli, 1 pracownika obsługi. Działanie 4. Zarządzanie projektem. Monitoring merytoryczny i sprawozdawczość, inicjowanie działań, monitoring finansowy i sprawozdawczość, dokumentacja przebiegu projektu, podsumowanie, zakończenie projektu, archiwizacja. Działanie 5 - Będziemy widoczni. Zakres działania: Promocja wychowania przedszkolnego i promocja projektu w środowisku lokalnym. Zawartość: uroczystość z zaangażowaniem środowiska lokalnego (Andrzejki, Dzień Babci i Dziadka, Mamy i Taty, Pierwszy Dzień Wiosny, Mikołajki itp.), zakup koszulek dla dzieci, zamieszczenie informacji w lokalnej prasie, druk ulotek, zakup drobnych gadżetów reklamowych. Działanie obejmuje: 30 dzieci, 60 rodziców, 2 nauczycieli, środowisko lokalne.

Liczba uczestników 90

Kwota dofinansowania 365.095,17 zł.

2. Gmina Czerwieńsk/Przedszkole w Czerwieńsku

Tytuł projektu – Klucz do sukcesu Twojego dziecka

Okres realizacji projektu – od 01.09.2011 do 31.07.2013

Obszar realizacji projektu – Gmina Czerwieńsk

Cele projektu – zmniejszenie nierówności w dostępie do edukacji przedszkolnej przez wsparcie istniejącego przedszkola, przyczyniające się do maksymalnego uczestnictwa 92 chłopców i 82 dziewcząt w pierwszym roku i 91 chłopców i 79 dziewcząt w drugim roku trwania projektu, w wychowaniu przedszkolnym oraz podnoszenie jakości tej edukacji.

Grupy docelowe – w pierwszym roku: 174 dzieci w wieku 3,4,5,6 lat (92 chłopców, 82 dziewczynek)i 140 matek i ojców, w drugim roku: 170 dzieci w wieku 3,4,5,6 lat (91 chłopców, 79 dziewczynek) i 140 matek i ojców

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. Zadanie 1. Utworzenie biura projektu, wybór personelu. Kadra projektu: koordynator/ka projektu, asystent/ka wybrana/y z grona pedagogicznego przedszkola, do prowadzenia rachunkowości zostanie zatrudniony/a księgowy/a. Zadanie 2. Akcja informacyjna, promocyjna i rekrutacyjna. Zgodna z Rozporządzeniem Rady WE nr 1083/2006 oparta na: wizualizacji projektu, stronie internetowej, produkcji i dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, publikacjach w prasie i radiu, 2 festynach rodzinnych. Przewidziano 2 konferencje promujące projekt dla 60 osób każda. Rekrutację poprowadzi koordynator/ka. Sposób realizacji powyższego zadania podkreśla równościowy profil przedszkola poprzez: 1/umieszczenie na folderach informacyjnych, stronie internetowej, w prasie obrazów przełamujących stereotypy płciowe. 2/dostosowanie strony internetowej do potrzeb osób z niepełnosprawnością wzroku. 3/promowanie zaangażowania mężczyzn w działalność przedszkola na stronie internetowej i w prasie. 4/odniesienia, zawarte w oficjalnych dokumentach i materiałach promocyjnych, podkreślające wagę równości kobiet i mężczyzn dla powodzenia projektu. 5/organizację turnieju rodzinnego na temat stereotypów i uprzedzeń dotyczących płci (w ramach festynu). Zadanie 3. Utworzenie i prowadzenie oddziału dla dzieci 3-5 letnich, który umożliwi dodatkowy nabór 19 chłopców i 16 dziewczynek nieobjętych edukacją przedszkolną. Zajęcia prowadzone będą w wymiarze 25h tygodniowo przez nauczyciela/kę z kwalifikacjami. Zatrudniona zostanie woźna/y w wymiarze 3/4 etatu. Zadanie 4. Wydłużenie czasu pracy dla dzieci 6-letnich z oddziału "0". Wydłużenie czasu pracy wymaga zatrudnienia na dodatkowe 2 godziny: nauczycielki/la i woźnej/go. Zadanie 5. Zakup i wdrożenie innowacyjnego programu nauczania "KdU" (scenariusze, moduły i pomoce dydaktyczne). Realizacja programu przewiduje organizację wyjazdów terenowych w ramach modułu "Ty-Ja-Świat" 2x w roku dla 50 dzieci (26 chłopców i 24 dziewczynek) każdy. Zadanie 6. Prowadzenie zajęć z preorientacji zawodowej dla 40 chłopców i 38 dziewczynek w pierwszym roku i 39 chłopców i 37 dziewczynek w drugim roku trwania projektu w formie praktycznych warsztatów wskazanych przez Cech Rzemiosł Różnych. W ciągu każdego roku szkolnego odbędzie się 6 warsztatów - jeden warsztat tematyczny będzie składał się z 3 sesji 60 minutowych, każda dla 20-22 dzieci. W ciągu każdego roku trwania projektu zakłada się realizację 18h warsztatowych. Zadanie 7. Przeprowadzenie zajęć z języka angielskiego dla 92 chłopców i 82 dziewczynek w pierwszym roku i 91 chłopców i 79 dziewczynek w drugim roku trwania projektu. Zajęcia będą odbywały się 2x w tygodniu dla każdej grupy. Liczebność grupy około 13 osób. Prowadzone będą przez osobę z kwalifikacjami do prowadzenia tych zajęć. Zadanie 8. Przeprowadzenie zajęć tanecznych dla 92 chłopców i 82 dziewczynek w pierwszym roku i 91 chłopców i 79 dziewczynek w drugim roku trwania projektu. Zajęcia odbywać się będą 2x w tygodniu dla każdej z 7 grup. Zadanie 9. Przeprowadzenie zajęć rytmicznych dla 92 chłopców i 82 dziewczynek. W pierwszym roku i 91 chłopców i 79 dziewczynek w drugim roku trwania projektu. Zajęcia odbywać się będą 2x w tygodniu dla każdej z 7 grup. Zadanie. 10 Spotkania rodziców z psychologiem (140 matek i ojców). Psycholog omówi zagadnienia: 1/rola ojca/matki w rodzinie - wzmocnienie więzi rodzinnych. 2/wychowanie bez karania - konstruktywne pochwały kierowane do dziecka. 3/ zapobieganie przemocy i obrona przed przemocą. 4/ radzenie sobie w trudnych sytuacjach i walka ze stresem.

Liczba uczestników 174

Kwota dofinansowania 694.706,31 zł.

3. Miasto Gorzów Wielkopolski/Przedszkole Miejskie nr 7 „Bajkowy świat”

Tytuł projektu – Wsparcie na starcie

Okres realizacji projektu – od 01.09.2011 do 31.07.2012

Obszar realizacji projektu – Miasto Gorzów Wielkopolski

Cele projektu – zwiększenie uczestnictwa dzieci w wychowaniu przedszkolnym poprzez utworzenie popołudniowego Przedszkola (MINI PRZEDSZKOLE) dla 25 dzieci od poniedziałku do piątku w godz.16-19, w roku szkolnym 2011/12, oraz poszerzenie i urozmaicenie oferty edukacyjnej Przedszkola dla 150 dzieci poprzez organizację zajęć dodatkowych.

Grupy docelowe – 175 dzieci (dziewczynek i chłopców): 25 dzieci - MINI PRZEDSZKOLE oraz 125 dzieci 3-5 lat i 25 dzieci 6 lat.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. Zadanie 1. ZARZĄDZANIE projektem. PROMOCJA projektu: Konferencja inauguracji dla nauczycieli i rodziców. Wykonanie i dystrybucja materiałów promocyjnych; bieżąco przy realizacji kolejnych zadań będą rozdawane ulotki, plakaty wykonywane przez zespół. Stała wystawa zdjęć w hollu aktualizacja w czasie trwania projektu, na stronie www, bieżące informowanie na temat realizowanych działań prowadzenie kroniki oraz 3 albumów zdjęć. Konferencja podsumowująca dla dyrekcji przedszkola, przedstawienie instytucji oświatowych, prezentacja dobrych praktyk, prezentacji multimedialnej, goście otrzymają folder podsumowujący działania wykonane przez zespół projektu. Spotkanie podsumowujące dla rodziców i nauczycieli; 200 osób, uczestnicy otrzymają folder. ZADANIA 2–9 Organizacja Przedszkola popołudniu. ZADANIE. 2 MINI PRZEDSZKOLE. 25 dzieci 3-5 letnich nie objętych wychowaniem przedszkolnym, codziennie przez 3h x 9m-cy korzystać będzie ze standardowej opieki przedszkola, w tym zajęć dodatkowych. Zajęcia prowadzone będą na podstawie programu wychowania przedszkolnego. Zakup: mebli i wyposażenia do sali Zorganizowanie 1 uroczystości MIKOŁAJKOWEJ z upominkami BALU KARNAWAŁOWEGO z upominkami. Festyn Przedszkolny (prezentacja dorobku dzieci) 3. W KRAINIE TAŃCA I ŚPIEWU Organizacja raz w m-cu koncertu muzycznego w Przedszkolu - (Pro Musica). Dzieci poznają instrumenty muzyczne i nabędą umiejętności aktywności słuchania muzyki. 4. W KRAINIE SZTUKI - W plastelinie dla dzieci 5,6 letnich poprowadzą nauczyciele. Wyjazdy artystyczne do skansenu w Ochli k/Zielonej Góry; zorganizowanie konkurencji plastyczno-artystycznych. Wystawa dorobku dzieci - prac plastycznych na zakończenie. 5. W KRAINIE BAJKI – Wycieczki teatralne dla dzieci 5,6 letnich. Wycieczki tygodniowo dla każdej grupy obejmujące elementy: dramy, improwizacja pantomimy, ruchu i ekspresji scenicznej, emisji głosu, wykorzystywanie w zabawach własnego ciała. W KRAINIE PRZYRODY – Wyjazdy ekologiczno-badawcze dla dzieci 4,5,6 letnich poprowadzą nauczyciele. Organizacja: 3 wycieczki przyrodniczo-leśnicze Santoczno, ogród dendrolog. Przelewice, park krajoznawczy. Bogdaniec, Pieszego Rajdu. Zakup: 4 dzieciom kącików badawczo-przyrodniczych, sprzętu do zabaw badawczych i eksperymentalnych 7. W ANGIELSKIEJ KRAINIE – nauka języka angielskiego dla dzieci 3,4,5,6 letnich, poprowadzi lektor języka angielskiego. Zakup: pomocy dydaktycznych do zajęć angielskiego (np. płyty CD z piosenkami, gry, układanki itp.), zorganizowanie 1 turnusu MAŁY ANGLISTA z nagrodami 8. ZABAWA I RUCH TO DOBRY DUCH – Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne poprowadzi Instruktor gimnastyki korekcyjnej dla dzieci 4,5,6 letnich. Z wadami postawy, na podstawie przeprowadzonych badań lekcyjnych wśród 100 dzieci 4-6 letnich. Zakalikowane zostanie 60 dzieci. Zakupienie: pomocy i przyborów do zajęć (np. zestaw gimnastyczny, skakanek, twistera itp.), materacy, ubrań sportowych dla reprezentantów na Spartakiadę Sport. 9. SPRAWNA BUŹKA zajęcia logopedyki poprowadzi logopeda dla dzieci 4,5 letnich z wadami mowy, na podstawie przeprowadzonej diagnozy wśród 75 dzieci; skierujemy max. 32 dzieci na terapię. Zaadaptowane zostanie pomieszczenie na gabinet logopedyczny. ZADANIE. 10 WARSZTATY DLA RODZICÓW. Dzieci prowadzone są przez wykwalifikowanego trenera. Dzieci rodziców otrzymają materiały promocyjno-edukacyjne przedszkola. ZADANIE. 11 FESTYN PRZEDSZKOLNY Na zakończenie projektu zorganizowany zostanie festyn dla dzieci i rodziców dzieci otrzymają dyplomy.

Liczba uczestników 350

Kwota dofinansowania 224.810,00 zł.

4. Gmina Zabór.

Tytuł projektu – Równe szanse – my też będziemy przedszkolakami II

Okres realizacji projektu – od 01.08.2011 do 31.08.2012

Obszar realizacji projektu – Gmina Zabór

Cele projektu – Zmniejszenie do końca 2012 r. nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej 40 dzieci (20 dziewcząt, 20 chłopców) z terenu wiejskiej gminy Zabór w stosunku do dzieci z obszarów miejskich województwa lubuskiego.

Grupy docelowe – Projekt skierowany jest do 40 dzieci (20 dziewczynek, 20 chłopców) w wieku przedszkolnym (3-5 lat) z Gminy Zabór, które bez wsparcia z UE w roku szkolnym 2011/2012 nie będą miały możliwości korzystania z wychowania przedszkolnego umożliwiającego wszechstronny rozwój, w celu wyrównania szans na taką samą edukację w odniesieniu do dzieci korzystających z edukacji przedszkolnej.

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. I. ZARZĄDZANIE, REKRUTACJA i PROMOCJA. Kampania promocyjno-informacyjna o realizacji projektu i naborze do Przedszkola Publicznego, zostanie przeprowadzona na terenie całej Gminy za pomocą notatki w lokalnym miesięczniku "Życie nad Odrą", wywieszenie ogłoszeń we wszystkich wsiach Gminy Zabór oraz informacji na stronie www.gminazabor.pl. Wydane zostaną również notesy, długopisy i baner z informacją o dofinansowaniu przedsięwzięcia ze środków UE w celu zaznajomienia mieszkańców i gości gminy z projektem. W PP będzie prowadzona dokumentacja fotograficzna poszczególnych działań, która posłuży do dokumentowania wydarzeń oraz promocji projektu. Zatrudniony zostanie kierownik projektu oraz asystent do spraw merytorycznych i finansowych. II. FUNKCJONOWANIE Punktu Przedszkolnego. W ramach zadania zostanie zorganizowane zaplecze lokalowe oraz żywieniowe. Na potrzeby realizacji projektu zakupione będą rzeczy niezbędne do transportowania oraz podawania dzieciom wyżywienia zgodnie z wymaganiami Państwowej Inspekcji Sanitarnej w Zielonej Górze, artykuły gospodarstwa domowego i artykuły spożywcze. Zatrudniony zostanie konserwator/palacz oraz obsługa placówki. Ze względu na fakt, że obiekty, w których będą prowadzone PP nie posiadają odpowiedniego zaplecza do przygotowywanie posiłków konieczne jest zlecenie tej usługi firmie zewnętrznej. Wykonawca tej usługi zostanie wyłoniony zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych. PP nie dysponują własnym transportem zatem dowożenie posiłków również zostanie zlecone firmie zewnętrznej. Jednocześnie PP zostaną wyposażone w meble, których zakup jest wynikiem zwiększenia ilości dzieci w placówkach lub też potrzebą uzupełnienia obecnych braków. III.DZIAŁALNOŚĆ DYDAKTYCZNA PP. Do realizacji działań dydaktycznych niezbędne jest w pierwszej kolejności zatrudnienie wykwalifikowanej kadry. Dodatkowo, realizując kompleksowe podejście do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym, zatrudniony zostanie w placówkach logopeda, lektor języka obcego, osoba do prowadzenia zajęć z rytmiki oraz psycholog. Nabór personelu odbędzie się poprzez ogłoszenia na stronie Urzędu Gminy Zabór.

Za rekrutację personelu odpowiedzialny będzie kierownik projektu, asystent do spraw merytorycznych i finansowych oraz Sekretarz GZ. Na początku realizacji projektu wszystkie dzieci zostaną poddane badaniom w celu ustalenia im odpowiedniego programu zajęć logopedycznych i psychologicznych. Minimum 10 dzieci będzie potrzebowało specjalistycznej opieki. Ze względu na specyfikę tego typu zajęć będą one prowadzone indywidualnie z każdym dzieckiem. Do wszechstronnego rozwoju na etapie edukacji przedszkolnej będą prowadzone zajęcia z rytmiki. Zajęcia dydaktyczne będą prowadzone w oparciu o opracowane programy. W ramach zajęć kierownicy PP poprowadzą zajęcia z równości płci i rozwiązywania problemów bez użycia przemocy. Dziewczynki i chłopcy będą uczestniczyć w równym stopniu w oferowanych zajęciach, przy jednoczesnym zachęcaniu ich do przełamywania stereotypów. Zaplanowano 6 wycieczek (3 wycieczki x 2PP): do teatru, kina i skansenu. Dodatkowo w ramach projektu odbędą się imprezy, które pomogą rodzicom zrozumieć bardziej potrzeby swoich dzieci i wpłyną korzystnie na integrację rodzin, budowanie dobrych relacji z bliskimi i rówieśnikami oraz z otaczającą przyrodą. Imprezy zostały zaplanowane w ważnych dla dzieci świętach tj. w Mikołajki oraz dniach: Dziecka, Matki, Babci i Dziadka, Wiosny, Pieczonego Ziemniaka. Łącznie zaplanowano 12 imprez po 6 w każdym z PP.

Liczba uczestników 40

Kwota dofinansowania 643.283,80 zł.

5. Miasto Zielona Góra/Miejskie Przedszkole nr 6 w Zielonej Górze

Tytuł projektu – Jestem sobie przedszkolaczek

Okres realizacji projektu – od 01.08.2011 do 31.07.2012

Obszar realizacji projektu – Miasto Zielona Góra

Cele projektu – Celem ogólnym projektu jest zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechniania edukacji przedszkolnej wśród dzieci z terenu miasta Zielona Góra, dzięki uruchomieniu u wnioskodawcy dodatkowego naboru dzieci (25 dzieci 11 chłopców/14 dziewczynek), zwiększeniu udziału dzieci w zajęciach dodatkowych (160 osób 83 dziewczynek/77 chłopców) w okresie 12 miesięcy.

Grupy docelowe – Grupę docelową projektu stanowi 185 dzieci w tym 97 dziewczynek i 88 chłopców w wieku od 3 do 5 lat z terenu miasta Zielona Góra. Projektem zostaną objęte wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola 160 osób (83 dziewczynki, 77 chłopców)

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. Zadanie 1. Zarządzanie projektem – osoby odpowiedzialne: koordynator, asystent koordynatora, asystent ds. finansów. Realizacja projektu, rozliczanie, a także rekrutacja. Zakup laptopa. Promocja obejmuje informacje na stronie www projektu: umieszczenie ulotek i broszur informacyjnych w PUP i MOPS w ZG oraz rozdawanie rodzicom dzieci zapisanych do placówki. Zakup roll-upu, tabliczki na budynek. Zajęcia poprowadzą w ramach zadań 2-5 poprowadzą nauczyciele z odpowiednimi kwalifikacjami. Wszystkie zadania będą realizowane przez projektodawcę. Zadanie 2. Utworzenie oddziału przedszkolnego. Zadanie obejmuje zajęcia z zakresu podstawy programowej dla 25 (14 dziewczynek/11chłopców) nowych dzieci (grupa ta objęta będzie również zajęciami w ramach pozostałych zadań projektu). Oddział czynny w godz. 12-18. Dzieci zapewniony będą mieć obiad i podwieczorek Zadanie 3. Zajęcia językowe: język niemiecki i język angielski. Planuje się zakup pomocy dydaktycznych. Zadanie 4. Zajęcia dodatkowe. Zajęcia rytmiczne - wprowadzane będą piosenki tematyczne dostosowane do pory roku, elementy tańców ludowych i współczesnych, cykl zajęć umuzykalniających kształtujących dyscyplinę rytmiczną, uwrażliwienie na elementy muzyki, rozwijanie twórczej inwencji dzieci, improwizacje ruchowe, śpiewane i grane. Zajęcia taneczne – dzieci poznają tańce i zabawy ludowe jak np.: krakowiak, polonez, zajączek, lambada itp., przygotują do publicznych wystąpień, prezentacji/występów na imprezach wewnętrznych placówki. Zajęcia teatralne – wszechstronne stymulowanie rozwoju dziecka. Zakup pomocy dydaktycznych. Zaplanowano dla wszystkich dzieci imprezy kulturalne- teatralne, organizację występów artystycznych i muzycznych, itp. Dzieci na zakończenie otrzymają dyplomy. Rytmika, tańce, teatr. Zadanie 5. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Zajęcia korekcyjne - profilaktyka wad postawy, kompensacja-zapobieganie i korekcja-leczenie nieprawidłowego rozwoju dzieci w formie ćwiczeń ruchowych. Sprzyjają prawidłowości rozwoju motorycznemu dzieci. Zajęcia logopedyczne – średnio 30 godzin miesięcznie; każde dziecko przynajmniej raz trafi na te zajęcia i zostanie przebadane.; 60 dzieci będzie chodziło regularnie, przeprowadzone w formie spotkań indywidualnych z logopedą. Celem jest m.in. poprawa wymowy, nauka artykulacji, rozwój słuchu, kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, poprawa koncentracji. Zajęcia poprowadzone będą w formie zabaw artykulacyjnych, oddechowych, gimnastyki narządów mowy oraz ćwiczeń słuchowo-ruchowych. Zakup komputerów stacjonarnych. Zajęcia z terapii pedagogicznej – średnio 40 godzin miesięcznie; każde dziecko przynajmniej raz trafi na te zajęcia; 40 dzieci będzie chodziło regularnie. Celem zadania jest pomoc dzieciom ujawniającym różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania. Zaburzenia te będą korygowane poprzez odpowiednie oddziaływania specjalistyczne o charakterze psychologiczno - pedagogicznym, profilaktycznym. Udział w zajęciach będzie skutkował zniwelowaniem zakłóceń funkcji wzrokowych i słuchowych uczestników, zmniejszenie zaburzeń w rozwoju procesów emocjonalno – motywacyjnych, ograniczenie zaburzeń mowy i dynamiki procesów nerwowych. Zajęcia poprowadzi wykwalifikowany prowadzący mający doświadczenie w ww. dziedzinie.

Liczba uczestników 185

Kwota dofinansowania 374.304,66 zł.

6. Miasto Gorzów Wielkopolski/Przedszkole Miejskie nr 4

Tytuł projektu – MALI ODKRYWCY

Okres realizacji projektu – od 01.08.2011 do 30.06.2012

Obszar realizacji projektu – Miasto Gorzów Wielkopolski

Cele projektu – Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych poprzez utworzenie dodatkowego oddziału/stworzenie dodatkowych miejsc dla 15 dzieci, urozmaicenie oferty przedszkola–dodatkowe zajęcia w zakresie twórczego myślenia, a także podniesienie wiedzy rodziców na temat. psychorozwoju dziecka/dzieci i korzyści jakie stwarza edukacja przedszkolna od 01.08.2011r. do 30.06.2012r.

Grupy docelowe – 115 dzieci w wieku od 3 do 6 lat, 90 rodziców (50 matek i 40 ojców)

Działania – W ramach projektu przewiduje się następujące działania. 1.ZARZĄDZANIE PROJEKTEM. W ramach personelu zarządzającego zatrudnimy na umowę-zlecenie: kierownika projektu, specjalistę d/s obsługi finansowej, specjalistę d/s monitoringu i sprawozdawczości. Ich zadania to: zarządzanie merytoryczne i finansowe, REKRUTACJA, promocja (opracowanie, zakup oraz dystrybucja materiałów promocyjnych: ulotki, plakaty, teczki, notatniki, długopisy), monitoring i sprawozdawczość, archiwizacja dokumentów przetwarzanie danych osobowych, realizacja wytycznych dotyczących oznaczania dokumentów i działań informacyjnych w ramach POKL, realizacja szkolenia dotyczącego równości szans. Stworzona zostanie i administrowana strona www projektu. Informacje o projekcie zamieścimy też na stronie www P4 i w mediach lokalnych. Wykonamy zdjęcia. 2. SPOTKANIE INFORMACYJNE. Poinformowanie rodziców o przystąpieniu P4 do projektu. Podpisanie przez rodziców deklaracji uczestnictwa: własnego oraz ich dzieci. 3. UTWORZENIE DODATKOWEGO ODDZIAŁU„MALI ODKRYWCY”. 15 dzieci 3-5 letnich korzystać będzie ze standardowej opieki przedszkolnej oraz zajęć dodatkowych. Zajęcia prowadzone będą zgodnie z podstawą programową. Dzieciom zapewnimy 4 posiłki. Zatrudnimy 2 wykwalifikowane nauczycielki oraz 1 pracownika obsługi (woźna). Salę wyremontujemy we własnym zakresie a w ramach środków unijnych zakupimy meble oraz pomoce dydaktyczne: dzieci objęte zostaną ubezpieczeniem. 4. „MALI ODKRYWCY W ŚWIECIE NAUKI I KSIĄŻKI”. Nauka czytania przez zabawę, wykorzystanie naturalnych możliwości i predyspozycje mózgu dziecka. Dzieci odkrywają swoje talenty i możliwości, zwiększając poczucie własnej wartości i pewności siebie. Program „ZACZAROWANY ZAJĄCZEK” dla dzieci 3 i 4 letnich. Program „PRZYGODA NA BEZLUDNEJ WYSPIE” dla dzieci 5 i 6 letnich. Podczas zajęć wykonywanych jest dużo eksperymentów, które wyjaśniają różne zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi stykamy się na co dzień. Zakupimy pomoce dydaktyczne tj. zestawy edukacyjne dla dzieci, zestawy plastyczne i laboratoryjne, odtwarzacze CD, płyty z muzyką klasyczną, zestaw multimedialny (ekran, projektor, laptop), dywany dla każdej grupy. Zorganizujemy 1 wycieczkę do oczyszczalni w Chruściku. 5. WARSZTATY DLA RODZICÓW. Rodzice uczą się współpracować z nauczycielami i dziećmi, rozwijają i wzmacniają umiejętności wychowawcze. Zdobyta wiedza pomaga uświadomić, że każde dzieci ma indywidualny styl komunikowania się ze światem oraz jak ważna jest edukacja przedszkolna. 2 spotkania dwugodzinne na temat stymulowania rozwoju psychoruchowego dzieci 1) Wzorce myślowe

2) Bez korzeni nie ma skrzydeł–rola mamy i taty w wychowaniu. Rodzice otrzymują materiały promujące edukację przedszkolną. 6. FESTYN PRZEDSZKOLNY pt. „Mali i Duzi Odkrywcy pod topolą”. Integracja działań i rodziców, wspólne zabawy, wręczenie dyplomów dla dzieci i rodziców. Każda rodzinka otrzyma płytę CD z prezentacją multimedialną z działań projektowych wraz ze zdjęciami z realizacji projektu. Zaangażujemy ojców dzieci do pomocy w przygotowaniu i organizację festynu.

Liczba uczestników 205

Kwota dofinansowania 174.420,40 zł.
Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    - niezalogowany 2014-03-24 09:39:03

    Hubert :) Siema wszystkich - fajna strona bede tu zaglšdał częœciej :) ----------------- <a href=http://gry.wpyte.pl>gry online wpyte</a>

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do