Pojawienie się na rynku modelu Fiat Croma poprzedza zarówno kampania w mediach masowych, jak i szereg działań z obszaru marketingu bezpośredniego we współpracy z firmą Acxiom Polska. Nowy samochód plasuje się w ofercie Fiata jako auto "z wyższej półki", skierowane do bardziej zamożnego i wymagającego klienta, ceniącego sobie wysoką jakość i innowacyjność, za którą jest gotowy zapłacić. Chcąc poszerzyć grono swoich odbiorców i zwiększyć zasięg komunikacji, zdecydowano się na wykorzystanie w realizowanych kampaniach zewnętrznych list konsumentów.
"Przed przeprowadzeniem właściwej kampanii przeprowadziliśmy akcję testową na wybranym obszarze Polski - powiedział Rafał Grzanecki, CRM Manager w Fiat Auto Poland. - Osiągnięty response rate jest zachęcający i pozwala na optymistyczne planowanie kolejnych akcji. Myślimy o rozszerzeniu współpracy i bardziej intensywnym wykorzystywaniu komunikacji bezpośredniej dla wsparcia innych modeli z naszego portfolio."
Celem akcji było umówienie jazd próbnych realizowanych u określonych dealerów z opcją dojazdu do domu czy miejsca pracy zainteresowanego klienta. Po wysyłce materiałów informacyjnych, wstępne zaproszenia na przetestowanie auta przeprowadzało zewnętrzne call center, a następnie konkretny dealer potwierdzał termin i warunki spotkania.
Komentarze opinie