Potencjalni nabywcy MG Rover - ich liczba osiągnęła już 200, w tym 16 zagranicznych firm - wyrazili zainteresowanie pozostałymi zakładami tego producenta. Wśród zapytań ofertowych są trzy z Chin, w tym jedno od Shanghajskiej Korporacji Przemysłu Samochodowego (SAIC), z którą MG Rover nie udało się zakończyć pomyślnie rozmów o współpracy, dwa z Indii i kilka z Bliskiego Wschodu, Rosji i Południowo-Wschodniej Azji.
Mówi się, że SAIC może kupić część Fabryki Zespołów Napędowych MG Rovera, gdzie produkowane są silniki, aby w ten sposób uczynić krok na drodze do produkcji Rovera 75s w Chinach. Jednak SAIC wykluczył wznowienie rozmów o współpracy typu joint-venture. Załamanie się rozmów w tej sprawie spowodowało utratę 5 tys. miejsc pracy. SAIC już spytał dostawców w Wielkiej Brytanii o ceny części do produkcji Rovera 75s. Chińska korporacja jest właścicielem praw intelektualnych do nowej wersji 75-tki, jak również praw do 25-tki i dwóch silników.
Komentarze opinie