Jedyny w swoim rodzaju czterodrzwiowy, otwarty Wrangler Unlimited to nowy wymiar w świecie Jeepa. Auto ma teraz dosyć miejsca dla pięciu osób oraz największą w swojej historii przestrzeń bagażową, stanowiąc idealne połączenie najwyższej w klasie sprawności off-roadowej z użytecznością na co dzień.Rozstaw osi modelu Unlimited wzrósł do 2946 mm dzięki wydłużeniu o 522 mm standardowego rozstawu osi podstawowego Wranglera. Zyskały na tym wymiary tylnego siedzenia, obecnie trzymiejscowego, większa jest także przestrzeń na nogi oraz szerokość kabiny na poziomie ramion i bioder. Niemal trzykrotnie wzrosła również pojemność przedziału bagażowego. Jeep Wrangler Unlimited posiada identyczny ze ?zwykłym? Wranglerem układ jezdny, oparty na obu osiach sztywnych z prowadzeniem pięciodrążkowym. Zachowuje także zdejmowane drzwi pełne lub półpełne z odkrytymi zawiasami, składaną szybę czołową oraz zdejmowany hard-top lub opuszczany soft-top.Samochód będzie oferowany w trzech odmianach - Wrangler Unlimited X, Sahara i Rubicon (wszystkie z licznymi wariantami układu drzwi, dachów i szyby przedniej) oraz dziewięciu kolorach nadwozia. Do wyboru - zależnie od wersji - są obręcze kół o rozmiarze 16, 17 i 18 cali. Do istotnych zalet Wranglera Unlimited należy wyraźny wzrost komfortu podróżowania. Jest to zasługą wydłużonego do 2946 mm rozstawu osi, dwukrotnego podwyższenia wytrzymałości skrętnej ramy pojazdu, 50-proc. usztywnienia nadwozia oraz dobrze zestrojonego zawieszenia kół, opartego na sprężynach śrubowych i prowadzeniu pięciodrążkowym. Efektem modyfikacji układu kierowniczego i geometrii zawieszenia są doskonałe własności jezdne oraz precyzja prowadzenia. Nowoczesne materiały wygłuszające umożliwiły obniżenie natężenia hałasów wewnątrz kabiny o ponad 20%.Amortyzatory Wranglera Unlimited dostosowano do sprężyn zawieszenia o obniżonej twardości i zestrojono w sposób zapewniający należyte wyważenie charakterystyki tłumienia zarówno w jeździe szosowej jak i w terenie. Wszystkie wersje pojazdu posiadają jednorurowe amortyzatory wysokociśnieniowe z układem regulacji siły tłumienia przy niskich prędkościach jazdy (LST).Zmodyfikowany układ kierowniczy z przekładnią kulkową wyposażono we wzmocniony mechanizm zwrotniczy ze względu na znaczenie najwyższej sztywności drążków kierowniczych w pojeździe o zależnej osi przedniej. Zwiększa się dzięki temu wyczucie pracy układu przez kierowcę. W skład wyposażenia standardowego wszystkich wersji Wranglera Unlimited wchodzi elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP - wspomagający utrzymanie stabilności kierunkowej na dowolnej nawierzchni. Układ ten ma trzy tryby działania: ?włączony? - ?wyłączony? oraz ?włączony częściowo?. We wszystkich odmianach Wranglera Unlimited dotychczasową jednostkę napędową zastąpił nowy, bardziej ekonomiczny silnik V-6 o pojemności 3,8 litra, rozwijający moc 202 KM oraz moment obrotowy 320Nm. Silnik ten współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną lub dostępną jako opcja - czterostopniową skrzynią automatyczną. Zużycie paliwa wynosi 13,8 l/100 km w cyklu miejskim oraz 12,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim.Po raz pierwszy w swej historii, na rynkach światowych (tj. poza Ameryką Północną) o dużej popularności silników wysokoprężnych Jeep Wrangler będzie także dostępny z silnikiem Diesla oraz sześciostopniową manualną albo automatyczną pięciostopniową skrzynią biegów.Wyposażony w opcjonalny pakiet holowniczy (przełożenie główne 4,10:1, hak holowniczy Class III, przednie zaczepy holowania i wiązki podłączenia świateł przyczepy) Jeep Wrangler Unlimited może ciągnąć przyczepę o masie do 1587 k
Komentarze opinie