Jeep Wrangler jest w chwili obecnej jedynym terenowym modelem na rynku, który nie poddał się trendowi ucywilizowania i nadal pozostaje wierny swojemu wzorcowi, pamiętającemu jeszcze okres drugiej wojny światowej. Najnowsza edycja pojazdu, bazująca na swej pierwotnej, lecz uwspółcześnionej formule, stała się jeszcze bardziej wszechstronna i komfortowa, doskonalsza i mocniejsza od poprzednika, stając się jednocześnie nową ikoną samochodów terenowych.
"Nowy Wrangler 2007 przeciera szlaki niedostępne dla innych" - mówi Jeff Bell, wiceprezes ds. pojazdów Jeep w Chrysler Group. "Tak, jak w roku 1941, tak i dzisiaj Jeep Wrangler podnosi poprzeczkę sprawności off-roadowej. Dzięki zwiększonym możliwościom w terenie i wszechstronności, wyższej mocy napędu, własnościom jezdnym i komfortowi Jeep Wrangler 2007 pozostaje wciąż ikoną swej marki. Jest to po prostu najlepszy Wrangler, jaki dotąd powstał".
Nowa rama o dwukrotnie wyższej odporności na skręcanie, rozstaw osi dłuższy o 51 mm, rozstaw kół szerszy o 89 mm, to tylko niektóre z parametrów podnoszących funkcjonalność auta. Opcjonalnie można zamówić system nawigacji GPS oraz radio satelitarne SIRIUS. Wrangler 2007 wyposażony jest w nowej konstrukcji modularny dach typu hard top, który składa się z trzech elementów - prawego i lewego nad przednimi fotelami oraz panelu tylnego. Inną opcją jest dach składany (soft top) Sunrider, który można także "otworzyć" poprzez zwinięcie powłoki ponad przednimi fotelami. Powstaje wtedy rodzaj okna dachowego o wymiarach 1321 x 762 mm.
Pojazd będzie oferowany w trzech wersjach - Wrangler X, Sahara i Rubicon. Wersje X i Sahara wyposażone są w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą drugiej generacji Command-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 2.72 : 1, pracującą w systemie dołączanego napędu 4x4. Dodatkowy moment obrotowy na kołach i przyczepność do podłoża w trudniejszych warunkach jazdy (piasek, żwir, śnieg czy oblodzenie), zapewnia tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym Trac-Lock. Wersja Rubicon posiada dwustopniową skrzynkę rozdzielczą Off-Road Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4.0 : 1, elektronicznie blokowane mechanizmy różnicowe obu osi oraz 32-calowe ogumienie B.F. Goodrich Off-Road. Wrangler w wersji X posiada niskociśnieniowe amortyzatory gazowe, umożliwiające należyte wyważenie charakterystyki tłumienia. W wersjach Sahara i Rubicon zastosowano jednorurowe amortyzatory wysokociśnieniowe z układem regulacji siły tłumienia przy niskich prędkościach jazdy.
Po raz pierwszy Wrangler wyposażony jest w ASBS - przedni stabilizator z elektroniczną aktywacją, co pozwala na powiększenie skoku zawieszenia w czasie szczególnie trudnych przepraw. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 44,3 i 40,4 stopnia, natomiast kąt rampowy ma wartość 25,4 stopnia. Montowany jest w nim również system zapobiegania wywróceniu się pojazdu. System ten monitoruje reakcje kierowcy, tendencję do przechyłu i działające siły poprzeczne - wykrywając zagrożenie wywrotki. W przypadku konieczności następuje ograniczenie mocy napędu i nagłe przyhamowanie odpowiedniego koła tak, aby odpowiednio ustabilizować ruch pojazdu.
Rzędową jednostkę o poj. 4 litrów zastąpił nowy silnik V6 o pojemności 3.8 litra. Silnik ten rozwija moc 205 KM i 325 Nm momentu obrotowego. Seryjnie montowana jest sześciostopniowa przekładnia manualna, a jako opcja czterostopniowy automat.
Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Wranglera 2007 są 16-calowe hamulce tarczowe z systemem ABS na wszystkich kołach. System ten można czasowo wyłączyć w warunkach terenowych, celem zwiększenia skuteczności hamowania na luźnym podłożu - kamienistym, szutrowym, piaszczystym lub błotnistym. Nowością jest zastosowanie większych kół jezdnych i ogumienia - o rozmiarze 16-cali w wersji Wrangler X oraz 17-cali w wersji Sahara i Rubicon. Po raz pierwszy - jako opcja wyposażenia dla Sahary dostępne są także koła 18-calowe. Ponadto samochód oferuje nabywcy cztery poduszki powietrzne oraz system ESP.
Prezentacja auta miała miejsce w Detroit, natomiast pierwsze dostawy nowego Wranglera do dealerów w USA przewidziane są na jesień 2006 roku.
Komentarze opinie