Reklama

Jeep Wrangler 2007 - nowa ikona samochodów terenowych

15/01/2006 13:33
Jeep Wrangler jest w chwili obecnej jedynym terenowym modelem na rynku, który nie poddał się trendowi ucywilizowania i nadal pozostaje wierny swojemu wzorcowi, pamiętającemu jeszcze okres drugiej wojny światowej. Najnowsza edycja pojazdu, bazująca na swej pierwotnej, lecz uwspółcześnionej formule, stała się jeszcze bardziej wszechstronna i komfortowa, doskonalsza i mocniejsza od poprzednika, stając się jednocześnie nową ikoną samochodów terenowych.

"Nowy Wrangler 2007 przeciera szlaki niedostępne dla innych" - mówi Jeff Bell, wiceprezes ds. pojazdów Jeep w Chrysler Group. "Tak, jak w roku 1941, tak i dzisiaj Jeep Wrangler podnosi poprzeczkę sprawności off-roadowej. Dzięki zwiększonym możliwościom w terenie i wszechstronności, wyższej mocy napędu, własnościom jezdnym i komfortowi Jeep Wrangler 2007 pozostaje wciąż ikoną swej marki. Jest to po prostu najlepszy Wrangler, jaki dotąd powstał".

Nowa rama o dwukrotnie wyższej odporności na skręcanie, rozstaw osi dłuższy o 51 mm, rozstaw kół szerszy o 89 mm, to tylko niektóre z parametrów podnoszących funkcjonalność auta. Opcjonalnie można zamówić system nawigacji GPS oraz radio satelitarne SIRIUS. Wrangler 2007 wyposażony jest w nowej konstrukcji modularny dach typu hard top, który składa się z trzech elementów - prawego i lewego nad przednimi fotelami oraz panelu tylnego. Inną opcją jest dach składany (soft top) Sunrider, który można także "otworzyć" poprzez zwinięcie powłoki ponad przednimi fotelami. Powstaje wtedy rodzaj okna dachowego o wymiarach 1321 x 762 mm.

Pojazd będzie oferowany w trzech wersjach - Wrangler X, Sahara i Rubicon. Wersje X i Sahara wyposażone są w dwustopniową skrzynkę rozdzielczą drugiej generacji Command-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 2.72 : 1, pracującą w systemie dołączanego napędu 4x4. Dodatkowy moment obrotowy na kołach i przyczepność do podłoża w trudniejszych warunkach jazdy (piasek, żwir, śnieg czy oblodzenie), zapewnia tylny mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym Trac-Lock. Wersja Rubicon posiada dwustopniową skrzynkę rozdzielczą Off-Road Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4.0 : 1, elektronicznie blokowane mechanizmy różnicowe obu osi oraz 32-calowe ogumienie B.F. Goodrich Off-Road. Wrangler w wersji X posiada niskociśnieniowe amortyzatory gazowe, umożliwiające należyte wyważenie charakterystyki tłumienia. W wersjach Sahara i Rubicon zastosowano jednorurowe amortyzatory wysokociśnieniowe z układem regulacji siły tłumienia przy niskich prędkościach jazdy.

Po raz pierwszy Wrangler wyposażony jest w ASBS - przedni stabilizator z elektroniczną aktywacją, co pozwala na powiększenie skoku zawieszenia w czasie szczególnie trudnych przepraw. Kąty natarcia i zejścia wynoszą odpowiednio 44,3 i 40,4 stopnia, natomiast kąt rampowy ma wartość 25,4 stopnia. Montowany jest w nim również system zapobiegania wywróceniu się pojazdu. System ten monitoruje reakcje kierowcy, tendencję do przechyłu i działające siły poprzeczne - wykrywając zagrożenie wywrotki. W przypadku konieczności następuje ograniczenie mocy napędu i nagłe przyhamowanie odpowiedniego koła tak, aby odpowiednio ustabilizować ruch pojazdu.

Rzędową jednostkę o poj. 4 litrów zastąpił nowy silnik V6 o pojemności 3.8 litra. Silnik ten rozwija moc 205 KM i 325 Nm momentu obrotowego. Seryjnie montowana jest sześciostopniowa przekładnia manualna, a jako opcja czterostopniowy automat.

Standardowym wyposażeniem wszystkich wersji Wranglera 2007 są 16-calowe hamulce tarczowe z systemem ABS na wszystkich kołach. System ten można czasowo wyłączyć w warunkach terenowych, celem zwiększenia skuteczności hamowania na luźnym podłożu - kamienistym, szutrowym, piaszczystym lub błotnistym. Nowością jest zastosowanie większych kół jezdnych i ogumienia - o rozmiarze 16-cali w wersji Wrangler X oraz 17-cali w wersji Sahara i Rubicon. Po raz pierwszy - jako opcja wyposażenia dla Sahary dostępne są także koła 18-calowe. Ponadto samochód oferuje nabywcy cztery poduszki powietrzne oraz system ESP.

Prezentacja auta miała miejsce w Detroit, natomiast pierwsze dostawy nowego Wranglera do dealerów w USA przewidziane są na jesień 2006 roku.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do