W następstwie decyzji Toyoty o budowie zakładu montażowego pod Petersburgiem inni japońscy producenci, tj. Nissan, Mazda i Mitsubishi, wykazują chęć wzmocnienia swojej obecności w Rosji.
W szczególności Nissan chce otworzyć sieć salonów Infiniti, koncentrując się na sprzedaży sedana G35 i M35. Od kwietnia 2004 do marca 2005, firma sprzedała w Rosji ponad 20 tys. aut, dwa razy tyle co w tym samym okresie rok wcześniej. Obecnie Nissan rozważa mozliwość rozpoczęcia produkcji w Rosji, prawdopodobnie we współpracy z Renault.
Sprzedaż Mazdy na rosyjskim rynku wzrosła pięciokrotnie w zeszłym roku do 8,5 tys. sztuk, co zachęciło firmę do założenia w Moskwie swojej własnej firmy sprzedającej samochody w tym roku finansowym. Mazda nie wyklucza możliwości montażu swoich aut w Rosji w zakładach Forda.
Mitsubishi z kolei zamierza importować do Rosji Galanta produkowanego w U.S.A.
Komentarze opinie