Reklama

Jak powstawał most kolejowy w Gorzowie?

RMG Fm
02/02/2013 17:34
Jak powstawał most kolejowy, ile kosztował oraz na czyje życzenie umożliwiono przejście z centrum na Zawarcie – takie informacje zawiera dokument z połowy lat 60-tych XX wieku, który publikujemy na naszej stronie w internecie.

Dokument znają władze miasta, PKP i nadzór budowlany. Był brany pod uwagę w ostatnim sporze magistratu i PKP o własność nad kładką.

Za budowę chodników na moście kolejowym ówczesne Prezydium Miejskiej Rady Narodowej, czyli miasto, zapłaciło 2,5 mln złotych. Łączny koszt ostatniej fazy odbudowy mostu to 17,5 mln ówczesnych złotych. Most miał być poważnym osiągnięciem technicznym polskich projektantów i wykonawców. Miał usprawniać prace całego rejonu sieci kolejowej. Dzięki niemu miała polepszyć się obsługa zakładów na lewym brzegu Warty. Wykonanie konstrukcji mostu zlecono Kolejowym Zakładom Konstrukcji Stalowych w Starosielcach. Całość dokumentu prezentujemy poniżej.

Przypomnijmy, popularny skrót łączący centrum Gorzowa z Zawarciem jest zamknięty od końca listopada zaszłego roku. Bez rozstrzygnięcia, kto jest właścicielem przejścia, nie jest możliwy jego remont.

Przypomnijmy, w czwartek nadzór budowlany zdecydował ostatecznie, że właścicielem przejścia nie jest magistrat a PKP. Właściciel zapowiada, że nie będzie migał się od remontu, ale miasto musi się dołożyć. Nie wiadomo jednak ile remont ma kosztować oraz kiedy się rozpocznie.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do