Stawiający wyzwanie konwencjonalności i ustalający własne reguły gry, nowy Jaguar XF łączy styl i osiągi samochodu sportowego z kulturą pracy, przestrzenią i wyrafinowaniem luksusowego sedana. To początek nowej ery dla Jaguara.
Kliknij, aby powiększyćNowy XF to charyzmatyczny wyraz nowego, śmiałego języka projektowego Jaguara, oferujący wrażenia z jazdy przekraczające oczekiwania, które narzuca jego zrelaksowany i pewny siebie wygląd: XF to nadzwyczajne możliwości i kontrola.
XF jest bezwzględnie wierny filozofii Jaguara: "tworzyć samochody piękne i szybkie". Ale idzie również o krok dalej, nadaje marce nowy wymiar. Czterodrzwiowy XF ma ekscytujący wygląd coupe, ale mieści pięć dorosłych osób, oferując im pełną nowoczesność wnętrza unikalnego dla Jaguara.
Przestrzeń i klimat we wnętrzu XF wzbogacają pięknie profilowane, luksusowe materiały, wyrafinowane wskaźniki i łagodne oświetlenie. Doskonałość techniczna i dbałość o szczegóły zapewniają wnętrzu XF najwyższe w tej klasie wyrafinowanie, a inteligentnie zastosowane technologie wraz z przyjaznym dla sterującym kierowcy ekranem dotykowym oferują nowy poziom wygody i łatwości użytkowania.
Kliknij, aby powiększyćKażdy model XF posiada elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, z wiodącym w klasie, opracowanym przez firmę Jaguar trybem sekwencyjnym, której popularność odzwierciedlają opinie nabywców sportowego XK. Tę skrzynię zastosowano w sedanie po raz pierwszy. Elektroniczne sterowanie zastępuje sterowanie mechaniczne, zapewniając XF natychmiastową i bardzo płynną zmianę przełożeń - szybszą nawet niż oferowana przez uznaną skrzynię z modelu XK.
Tryb sekwencyjny Jaguar Sequential Shift pozwala kierowcy na manualną zmianę biegów jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy. Ponadto istnieją liczne tryby skrzyni biegów Jaguar Drive Control, w tym tryb dynamiczny i zimowy, które współdziałają z położeniem przepustnicy, progami działania Dynamicznego Układu Stabilizującego i odmiennej strategii działania, zgodnie z życzeniami kierowcy i warunkami jazdy.
Kliknij, aby powiększyćAle najbardziej ekscytującym elementem systemu sterowanie przeniesieniem napędu jest całkowicie nowy interfejs sterujący - JaguarDrive Selector. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym, wykorzystujące obrotowy interfejs zapewniający precyzję, intuicyjność sterowania i małe rozmiary umożliwiające maksymalne wykorzystanie przestrzeni we wnętrzu na schowki.
Kolejne innowacyjne funkcje mogą być przyjemną niespodzianką. Wyloty klimatyzacji są ukryte w desce rozdzielczej do chwili włączenia zapłonu, kiedy to obracają się elegancko do pozycji otwartej. Kolejna nowa technologia - JaguarSense - umożliwia dotykowe lub zbliżeniowe sterowanie lampkami w konsoli sufitowej i otwieranie schowka w desce rozdzielczej.
Każda wersja wyposażenia audio posiada co najmniej osiem głośników, a najwyższy model systemu audio dostępny w najbardziej topowych modelach samochodu zaprojektowany został we współpracy ze specjalistami od dźwięku, firmą Bowers & Wilkins. Radio umożliwia odbiór stacji cyfrowych (DAB). Dostępna jest łączność w technologii Bluetooth, istnieje opcja podłączenia odtwarzaczy iPod oraz MP3 z pełnym sterowaniem za pośrednictwem ekranu dotykowego, a w każdym modelu samochodu znajduje się gniazdo do podłączenia innych przenośnych urządzeń audio.
Kliknij, aby powiększyćInne dostępne funkcje obejmują system Jaguar Voice do sterowania głosowego systemem audio i telefonem, system monitorujący martwe pola lusterek wstecznych, przedni i tylny system wspomagający parkowanie z kamerą, inteligentny tempomat, automatyczny limiter prędkości, system monitorowania ciśnienia w oponach czy elektroniczny hamulec parkingowy.
- Od momentu wprowadzenia na rynek model XF będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych, z których każda będzie wyposażona w wypróbowaną sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów z przyciskami na kierownicy umożliwiającymi ręczną zmianę przełożeń (Jaguar Sequential Shift):
- 2,7-litrowy silnik Diesla V6 z podwójnym turbodoładowaniem: 0-100km/h w 8,2 sek. i prędkość maksymalna 229 km/h;
- 3,0-litrowy silnik benzynowy V6: 0-100km/h w 8,3 sek. i prędkość maksymalna 237 km/h;
- 4,2-litrowy silnik benzynowy V8 z naturalnym zasilaniem powietrzem: 0-100km/h w 6,5 sek. i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h;
- 4,2-litrowy silnik benzynowy V8 z doładowaniem mechanicznym: 0-100km/h w 5,4 sek. i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h;
Komentarze opinie