Reklama

Import samochodów używanych w lipcu 2007 roku

06/08/2007 22:26
W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy 2007 roku do Polski sprowadzono ponad 560 tys. samochodów używanych, a w lipcu ponad 93 tys. Jeżeli taki trend się utrzyma to import w 2007 roku przekroczy milion aut.
Kliknij, aby powiększyćW ciągu siedmiu pierwszych miesięcy 2007 roku do Polski sprowadzono ponad 560 tys. samochodów używanych. To o ponad 32,62% więcej niż rok wcześniej. W lipcu liczba sprowadzonych do Polski samochodów wyniosła 93 301 sztuk, co w porównaniu do poprzedniego miesiąca oznacza wzrost o 12,06% a do analogicznego miesiąca roku ubiegłego o 24,65%. Przy założeniu, że poziom importu będzie oscylował wokół 85 tysięcy, przewiduje się, że liczba sprowadzonych do Polski w bieżącym roku aut ukształtuje się na poziomie miliona.


Kliknij, aby powiększyć
Największą liczbę aut w okresie styczeń – lipiec 2007 roku sprowadzono w województwie wielkopolskim (92,0 tys. sztuk; w lipcu 14,9 tys. sztuk ), następnie odpowiednio w województwach: mazowieckim (60,1 tys. sztuk; 9,7 tys. sztuk), śląskim (50,9 tys. sztuk; 8,1 tys. sztuk), dolnośląskim (43,3 tys. sztuk, 6,9 tys. sztuk) oraz małopolskim (39,6 tys. sztuk; 6,9 tys. sztuk). Najmniej samochodów sprowadzono w województwie podlaskim (12,8 tys. sztuk, w lipcu 2,2 tys.).
Kliknij, aby powiększyć
Coraz korzystniej wygląda struktura wiekowa sprowadzonych pojazdów. W lipcu auta w wieku poniżej 4 lat (12,1 tys. sztuk) stanowiły 13,45% miesięcznego "importu"; w wieku od 4 do 10 lat (42,4 tys. sztuk) - 47,05%; powyżej 10 lat (35,6 tys. sztuk) to 39,5%. Od począdku roku samochody w wieku poniżej 4 lat stanowią 12% importu, w wieku od 4 do 10 lat - 43% a auta najstarsze, czyli powyżej 10 lat - 44% importu.
Niezmiennie największą popularnością cieszą się auta wyprodukowane w latach 1995-1999. Od początku 2007 roku sprowadzono do Polski niemal 260 tysięcy takich samochodów (47,44% tegorocznego importu). Pojazdy starsze (z lat 1990-1994) i najmłodsze Kliknij, aby powiększyć(wyprodukowane po roku 2000) znalazły zbliżoną liczbę klientów: pierwsza grupa stanowi 22,13% (120 987 sztuk), druga – 27,6% (150 895 sztuk). Warto dodać, że 2 443 sprowadzone od początku roku auta używane wyprodukowano w 2007 roku.

Największą popularnością wśród indywidualnych "importerów" cieszą się samochody marki Volkswagen (w lipcu 19,1 tys. szt., łącznie 116,0 tys. szt.); Opel (odpowiednio 14,6 tys. szt., 89 tys. szt.); Ford (9 tys. szt., 55 tys. szt.);Audi (6,9 tys. szt., 41 tys. szt.); Renault (7 tys. szt., 40 tys. szt.); a dalej Mercedes, BMW, SEAT,Fiat, Peugeot.

Jak informuje "Gazeta Prawna", ceny dwu-, czteroletnich samochodów nie tylko nie spadają, ale nawet rosną. Drożeją też używane ciężarówki. "Samochody o okresie eksploatacji do czterech lat mają obecnie niespotykanie wysoką wartość rynkową, która jest nawet 10% wyższa niż w poprzednich miesiącach - mówi Eliza Kitlas, z EurotaxGlass.

To rzadkość, bo zwykle jest tak, że takie młode auta tracą na wartości nawet po kilka procent miesięcznie. Z danych zebranych przez tę firmę wynika, że Polacy zaczęli szukać aut młodszych rocznikowo. Ponieważ nadal jest ich stosunkowo mało na rynku, sprzedający nie tylko nie obniżają cen, ale nawet żądają coraz więcej.

"Po przeanalizowaniu rynku analitycy Eurotax zdecydowali się podnieść notowania niektórych modeli w stosunku do ich cen w maju czy czerwcu: np. VW Golf V, Skoda Fabia, Opel Corsa, Peugeot 307, Renault Clio - mówi Eliza Kitlas.

Ta sytuacja może się zmienić już wkrótce.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do