Napędzana ogniwami paliwowymi Zafira wykorzystywana będzie przez oddział IKEA obejmujący okręg Berlin-Spandau. Dwóch pracowników firmy zostało przeszkolonych tak, by mogli oni zbierać w trakcie wizyt u klientów dane dotyczące działania pojazdu, które zostaną następnie poddane analizie w ramach projektu.
Podstawową zasadą środowiskową sieci IKEA jest zapewnienie jak najniższych zanieczyszczeń w każdej sferze działalności. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki zastosowaniu przez nas tego pojazdu do wizyt serwisowych w okręgu Spandau możemy uczestniczyć w działaniach, zmierzających do przybliżenia codziennego zastosowania tej technologii o kolejny krok- stwierdził Peter Betzel, Zastępca Dyrektora Zarządzającego IKEA Germany. Dostrzegamy ogromną potrzebę pojawienia się na rynku samochodów przyjaznych dla środowiska. Jeżeli w przyszłości zastosowanie wodoru jako nośnika energii na szeroką skalę okaże się możliwe, transport samochodowy stanie się znacznie mniej uciążliwy dla środowiska. IKEA z przyjemnością wspiera tego rodzaju działania - dodał Betzel.
General Motors i Opel od wielu lat znajdują się w czołówce firm pracujących nad rozwojem technologii ogniw paliwowych. Model HydroGen3 zasilany jest silnikiem elektrycznym o mocy 60 kW/82 KM, zapewniającym przyspieszenie od zera do 100 km/h w 16 sekund i prędkość maksymalną 160 km/h. Wykazał się on już wielokrotnie wytrzymałością, np. w lecie 2004 roku, gdy pokonał dystans 9 696 km z norweskiego Hammerfest do Cabo da Roca w Portugalii w ciągu 38 dni, co stało się nowym rekordem świata. W kwietniu 2005 roku model HydroGen3 pomyślnie przeszedł kolejny test wytrzymałościowy. Z Heinzem-Haraldem Frentzenem za kierownicą wygrał on w kategorii samochodów z ogniwami paliwowymi w organizowanym po raz pierwszy Rajdzie Monte Carlo dla pojazdów z ogniwami paliwowymi i hybrydowych.
Komentarze opinie