Mały nie musi od razu znaczyć nudny, o czym świadczy trend obserwowany obecnie na światowym rynku motoryzacyjnym. Do premiery handlowej szykuje się bowiem grupa atrakcyjnych cenowo mini-terenówek Fiata, Opla, Chevroleta i Skody, które kuszą klienta również miłym dla oka wyglądem.
Szykowane do wejścia na rynek modele plasujące się w tym obiecującym segmencie to:
- Fiat 500 Giardiniera 4x4 (cena wersji podstawowej poniżej 14 000 EUR)
- Opel mini-SUV (cena wersji podstawowej poniżej 16 000 EUR)
- Chevrolet Trax (koncept znany jest już z tegorocznej wystawy w Nowym Jorku)
- Skoda Yeti (cena wersji podstawowej być może około 15 000 EUR)
- siostrzany model firmowany marką Volkswagen (pozycjonowany poniżej Tiguana)
Kliknij, aby powiększyćDostępny obecnie na rynku włoskim i francuskim Fiat 500 występuje jako trzydrzwiowy hatchback. Nieoficjalnie mówi się o tym, że koncern z Turynu wzbogaci gamę tego sympatycznego autka również o wersję kombi z miękkim dachem (rok 2009) i kombi (rok 2010), które podobnie jak słynny pierwowzór z lat 60-tych nosić będzie prawdopodobnie nazwę Giardiniera. Atuty tego modelu to m.in. duża ilość miejsca dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach oraz obszerny bagażnik. Co ciekawe, opracowanie takiego samochodu stwarzałoby dobrą bazę do prac nad przygotowaniem 500-ki również w wersji uterenowionej z napędem 4x4 (rok 2011).
W przypadku tego ostatniego auta włoscy konstruktorzy mają do wyboru dwie opcje. Bardziej prawdopodobna z nich zakłada wykorzystanie zmodyfikowanych rozwiązań znanych z terenowej Pandy. Druga możliwość to nowoczesny i bardziej przyjazdy na środowiska system micro-hybrydowy, w którym jednostka elektryczna służy do napędzania tylnych kół. Do tego może dojść benzynowy silnik dwulicylindrowy z doładowaniem, który przy pojemności skokowej 0,9 litra rozwija moc do 100 KM.
Wersja podstawowa mogłaby mieć jednak motor o mocy około 70 KM (cena poniżej 14 000 EUR).
Komentarze opinie