Reklama

Hyundai rywalizuje z Toyotą o tytuł najpopularniejszej zagranicznej ma

17/11/2005 08:51
Hyundai zamierza utrzymać swój prymat jako najlepiej sprzedająca się zagraniczna marka samochodów w Rosji mimo wyzwań na tamtejszym rynku - zauważa serwis motoryzacyjny "Automotive News Europe", zwracając uwagę na takie czynniki jak m.in. trudności z uzyskaniem wystarczających dostaw pojazdów dla firm dealerskich, do czego przyczynił się wysoki popyt światowy oraz kolejny strajk w zakładach produkcyjnych w Korei Południowej, a także podkreślając ogromny zasięg geograficzny rynku rosyjskiego i coraz większą konkurencję ze strony najpoważniejszego rywala - Toyoty.

Mimo tego, w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku Hyundai zwiększył sprzedaż w Rosji o ponad 100% do 68 745 aut, zdobywając pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych marek zagranicznych w tym kraju. Dla porównania, łączny wynik sprzedaży marek Toyota i Lexus to 49 117 egzemplarzy. Warto podkreślić, że w roku 2001 południowokoreańska marka sprzedała zaledwie 1 513 aut, natomiast prognoza tegoroczna zakłada wynik na poziomie 85-90 tys. sztuk.

Najwięcej aut na rynku rosyjskim sprzedaje jednak Łada. Jak pokazują dane za osiem pierwszych miesięcy bieżącego roku, na 834 478 samochodów kupionych przez Rosjan aż 270 562 były to Łady.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do