Reklama

Hyundai i-Blue wyznacznikiem napędu przyszłości

24/09/2007 22:28
Nowy, napędzany wodorem, bezspalinowy protyp o nazwie i-Blue wyposażony w ogniwa paliwowe (Fuel Cell Electric Vehicle - FCEV) firmy Hyundai Motor Company zadebiutował na 62. Miedzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Opracowany w stylistyczno-technicznym centrum Hyundaia w miejscowości Chiba w Japonii koncepcyjny model i-Blue jest zapowiedzią konstruktorów przyszłego modelu produkcyjnego z napędem FCEV.
Kliknij, aby powiększyćNowa platforma i-Blue jest dostosowana do wcielenia trzeciej generacji technologii ogniw paliwowych Hyundaia, która jest obecnie rozwijana w instytucie badań eko-technologicznych Hyundaia w Mabuk w Korei Południowej.

Zgodnie z tematem przewodnim targów, „See What’s Driving the Future”, który skupia się na zrównoważonym rozwoju i ochronie klimatu, i-Blue ukazuje znaczący krok w kierunku komercjalizacji pojazdów Hyundaia wyposażonych w ogniwa paliwowe. W przeciwieństwie do poprzednich prototypów, które były budowane na platformach SUV, i-Blue to przedstawiciel nowego segmentu D z nadwoziem 2+2 typu CUV. Warto wiedzieć, że mniejsza platforma pojazdu wymaga większego doświadczenia technicznego.

Kliknij, aby powiększyć„i-Blue to pierwszy Hyundai od początku zaprojektowany w celu zastosowania opracowanej przez nas technologii napędu ogniwami paliwowymi, który posuwa tak bardzo do przodu nasz program R&D - powiedział dr Hyun-Soon Lee, Prezes ds. Badań i Rozwoju. „Nasz zespół inżynierów z sukcesem zaprojektował auto z napędem alternatywnym w pełni zachowując taki sam poziom bezpieczeństwa, komfortu i osiągów, jaki oferują samochody z napędem tradycyjnym.”

Hyundai podejmuje wielki wysiłek, aby pojazdy zasilane wodorem z ogniw paliwowych trafiły do masowej produkcji w następnej dekadzie.

Zasilanie trzecią generacją technologii ogniw paliwowych
i-Blue jest zasilany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i pakietem ogniw paliwowych. Napełniony sprężonym wodorem (700bar) znajdującym się w 115 litrowym zbiorniku, i-Blue może przejechać ponad 600 km na jednym tankowaniu i osiąga maksymalną prędkość 165 km/h.

Kliknij, aby powiększyćPakiet ogniw paliwowych i-Blue znajduje się pod podłogą pojazdu, a nie w komorze silnika jak w pojeździe Tucson FCEV drugiej generacji. To powoduje, że samochód ma idealne rozłożenie masy 50:50 dla optymalnego prowadzenia i operowania dynamiką. Ponadto, przenosząc pakiet ogniw paliwowych pod podłogę pojazdu, w komorze silnika jest więcej miejsca, co zapewnia lepszy przepływ powietrza i chłodzenie. i-Blue jeździ niemal bezgłośnie i zapaleni kierowcy będą zachwyceni przyspieszeniem zespołu napędowego. Podobnie, jak w przypadku poprzednich prototypów, i-Blue emituje tylko parę wodną, stanowiąc niezachwiane poświęcenie Hyundaia technologii FCEV jako realnej, przyjaznej dla środowiska alternatywie dla tradycyjnego silnika spalinowego.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do