Nowy, napędzany wodorem, bezspalinowy protyp o nazwie i-Blue wyposażony w ogniwa paliwowe (Fuel Cell Electric Vehicle - FCEV) firmy Hyundai Motor Company zadebiutował na 62. Miedzynarodowych Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Opracowany w stylistyczno-technicznym centrum Hyundaia w miejscowości Chiba w Japonii koncepcyjny model i-Blue jest zapowiedzią konstruktorów przyszłego modelu produkcyjnego z napędem FCEV.
Kliknij, aby powiększyćNowa platforma i-Blue jest dostosowana do wcielenia trzeciej generacji technologii ogniw paliwowych Hyundaia, która jest obecnie rozwijana w instytucie badań eko-technologicznych Hyundaia w Mabuk w Korei Południowej.
Zgodnie z tematem przewodnim targów, See Whats Driving the Future, który skupia się na zrównoważonym rozwoju i ochronie klimatu, i-Blue ukazuje znaczący krok w kierunku komercjalizacji pojazdów Hyundaia wyposażonych w ogniwa paliwowe. W przeciwieństwie do poprzednich prototypów, które były budowane na platformach SUV, i-Blue to przedstawiciel nowego segmentu D z nadwoziem 2+2 typu CUV. Warto wiedzieć, że mniejsza platforma pojazdu wymaga większego doświadczenia technicznego.
Kliknij, aby powiększyći-Blue to pierwszy Hyundai od początku zaprojektowany w celu zastosowania opracowanej przez nas technologii napędu ogniwami paliwowymi, który posuwa tak bardzo do przodu nasz program R&D - powiedział dr Hyun-Soon Lee, Prezes ds. Badań i Rozwoju. Nasz zespół inżynierów z sukcesem zaprojektował auto z napędem alternatywnym w pełni zachowując taki sam poziom bezpieczeństwa, komfortu i osiągów, jaki oferują samochody z napędem tradycyjnym.
Hyundai podejmuje wielki wysiłek, aby pojazdy zasilane wodorem z ogniw paliwowych trafiły do masowej produkcji w następnej dekadzie.
Zasilanie trzecią generacją technologii ogniw paliwowych
i-Blue jest zasilany silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i pakietem ogniw paliwowych. Napełniony sprężonym wodorem (700bar) znajdującym się w 115 litrowym zbiorniku, i-Blue może przejechać ponad 600 km na jednym tankowaniu i osiąga maksymalną prędkość 165 km/h.
Kliknij, aby powiększyćPakiet ogniw paliwowych i-Blue znajduje się pod podłogą pojazdu, a nie w komorze silnika jak w pojeździe Tucson FCEV drugiej generacji. To powoduje, że samochód ma idealne rozłożenie masy 50:50 dla optymalnego prowadzenia i operowania dynamiką. Ponadto, przenosząc pakiet ogniw paliwowych pod podłogę pojazdu, w komorze silnika jest więcej miejsca, co zapewnia lepszy przepływ powietrza i chłodzenie. i-Blue jeździ niemal bezgłośnie i zapaleni kierowcy będą zachwyceni przyspieszeniem zespołu napędowego. Podobnie, jak w przypadku poprzednich prototypów, i-Blue emituje tylko parę wodną, stanowiąc niezachwiane poświęcenie Hyundaia technologii FCEV jako realnej, przyjaznej dla środowiska alternatywie dla tradycyjnego silnika spalinowego.
Komentarze opinie