Reklama

Hyundai Elantra 2007

24/05/2006 22:39
Hyundai Elantra 2007 jest samochodem o przestronnym wnętrzu, a ulepszone właściwości jezdne łączą w sobie komfort i dobre trzymanie drogi. Wszystko to w połączeniu z kompletnym wyposażeniem standardowym z zakresu bezpieczeństwa w postaci sześciu poduszek powietrznych, systemu ABS i aktywnych przednich zagłówków oraz nową linią nadwozia, tworzy niezwykle wartościowy pojazd.
Kliknij, aby powiększyćElantra jest szersza i wyższa od poprzedniego modelu. Zwiększenie wysokości pojazdu o 5,58 cm oraz podwyższenie pozycji siedzenia kierowcy o 4,57 cm pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Pięć dodatkowych centymetrów w szerokości auta zapewniają więcej miejsca na ramiona pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Wnętrze Elantry jest na tyle obszerne, iż według standardów Agencja Ochrony Środowiska (EPA) zostało zakwalifikowane do klasy średniej.

Wszystkie wersje Elantry wyposażone są standardowo w sześć poduszek powietrznych, włączając w to dwie przednie, dwie boczne montowane w fotelach i dwie kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących zarówno z przodu jak i z tyłu. Według Instytutu Badań Bezpieczeństwa na Autostradach IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), połączenie bocznych poduszek powietrznych z poduszkami kurtynowymi, pomagającymi lepiej chronić głowę i ciało pasażera podczas bocznego zderzenia, pozwala na zredukowanie śmiertelnych wypadków o 45%.

Na technologie pozwalające zredukować ryzyko wypadku składają się w pełni niezależne zawieszenie z przednimi i tylnymi drążkami stabilizującymi oraz wspomagana zębatkowa przekładnia kierownicza. Standardowy układ hamulcowy Elantry składa się z przednich i tylnych tarcz z czteroczujnikowym, czterokanałowym systemem ABS oraz systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). ABS pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas gwałtownych manewrów oraz na śliskiej nawierzchni. Zintegrowany z ABS-em system EBD automatycznie rozdziela odpowiednią siłę hamowania pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od obciążenia pojazdu.

Kliknij, aby powiększyćMontowane standardowo, aktywne przednie zagłówki chronią przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem, automatycznie zmniejszając przestrzeń pomiędzy głową pasażera a zagłówkiem podczas tylnego zderzenia. System ten jest rekomendowany przez organizacje promujące bezpieczeństwo, takie jak IIHS.

Na wszystkich miejscach siedzących zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane zagłówki. Tylne zagłówki nie ograniczają widoczności kierowcy, zapewniając jednocześnie siedzącym z tyłu pasażerom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nad bezpieczeństwem czuwa również absorbująca energię zderzenia kolumna kierownicy oraz przednie napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia i regulacją wysokości. Zlokalizowany na tylnej kanapie system ISOFIX (uchwyty i mocowania fotelików dziecięcych) zapewnia bezpieczne mocowanie fotelika dziecięcego. Podczas zderzenia z niewielką prędkością, przednie i tylne zderzaki Elantry pozwalają zminimalizować skutki uderzenia. Podczas kolizji z większą prędkością, stalowa struktura nadwozia rozprasza energię uderzenia przenosząc ją na strefy zgniotu, podczas gdy wzmocnienia przedziału pasażerskiego pozwalają na zachowanie jego integralności. Ograniczniki bezpieczeństwa i strefy kontrolowanego zgniotu z przodu kontrolują deformację maski podczas czołowego zderzenia.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do