Hyundai Elantra 2007 jest samochodem o przestronnym wnętrzu, a ulepszone właściwości jezdne łączą w sobie komfort i dobre trzymanie drogi. Wszystko to w połączeniu z kompletnym wyposażeniem standardowym z zakresu bezpieczeństwa w postaci sześciu poduszek powietrznych, systemu ABS i aktywnych przednich zagłówków oraz nową linią nadwozia, tworzy niezwykle wartościowy pojazd.
Kliknij, aby powiększyćElantra jest szersza i wyższa od poprzedniego modelu. Zwiększenie wysokości pojazdu o 5,58 cm oraz podwyższenie pozycji siedzenia kierowcy o 4,57 cm pozwoliło na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej. Pięć dodatkowych centymetrów w szerokości auta zapewniają więcej miejsca na ramiona pasażerów przednich i tylnych siedzeń. Wnętrze Elantry jest na tyle obszerne, iż według standardów Agencja Ochrony Środowiska (EPA) zostało zakwalifikowane do klasy średniej.
Wszystkie wersje Elantry wyposażone są standardowo w sześć poduszek powietrznych, włączając w to dwie przednie, dwie boczne montowane w fotelach i dwie kurtyny powietrzne chroniące pasażerów siedzących zarówno z przodu jak i z tyłu. Według Instytutu Badań Bezpieczeństwa na Autostradach IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), połączenie bocznych poduszek powietrznych z poduszkami kurtynowymi, pomagającymi lepiej chronić głowę i ciało pasażera podczas bocznego zderzenia, pozwala na zredukowanie śmiertelnych wypadków o 45%.
Na technologie pozwalające zredukować ryzyko wypadku składają się w pełni niezależne zawieszenie z przednimi i tylnymi drążkami stabilizującymi oraz wspomagana zębatkowa przekładnia kierownicza. Standardowy układ hamulcowy Elantry składa się z przednich i tylnych tarcz z czteroczujnikowym, czterokanałowym systemem ABS oraz systemem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD). ABS pomaga kierowcy w utrzymaniu kontroli nad pojazdem podczas gwałtownych manewrów oraz na śliskiej nawierzchni. Zintegrowany z ABS-em system EBD automatycznie rozdziela odpowiednią siłę hamowania pomiędzy przednią a tylną oś, w zależności od obciążenia pojazdu.
Kliknij, aby powiększyćMontowane standardowo, aktywne przednie zagłówki chronią przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanymi szarpnięciem, automatycznie zmniejszając przestrzeń pomiędzy głową pasażera a zagłówkiem podczas tylnego zderzenia. System ten jest rekomendowany przez organizacje promujące bezpieczeństwo, takie jak IIHS.
Na wszystkich miejscach siedzących zamontowano trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i regulowane zagłówki. Tylne zagłówki nie ograniczają widoczności kierowcy, zapewniając jednocześnie siedzącym z tyłu pasażerom odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Nad bezpieczeństwem czuwa również absorbująca energię zderzenia kolumna kierownicy oraz przednie napinacze pasów z ogranicznikami siły napięcia i regulacją wysokości. Zlokalizowany na tylnej kanapie system ISOFIX (uchwyty i mocowania fotelików dziecięcych) zapewnia bezpieczne mocowanie fotelika dziecięcego. Podczas zderzenia z niewielką prędkością, przednie i tylne zderzaki Elantry pozwalają zminimalizować skutki uderzenia. Podczas kolizji z większą prędkością, stalowa struktura nadwozia rozprasza energię uderzenia przenosząc ją na strefy zgniotu, podczas gdy wzmocnienia przedziału pasażerskiego pozwalają na zachowanie jego integralności. Ograniczniki bezpieczeństwa i strefy kontrolowanego zgniotu z przodu kontrolują deformację maski podczas czołowego zderzenia.
Komentarze opinie