Reklama

Hyundai - wyniki sprzedaży 2005 i prognozy na rok 2006

23/01/2006 16:02
W minionym roku Hyundai Motor Poland zwiększył swój udział w rynku sprzedaży samochodów o 20%. Głęboki kryzys branży wpłynął jednak na dynamikę wzrostu koreańskiego dystrybutora, pomniejszając ilość sprzedanych pojazdów o 8% w stosunku do 2004 r.

"Pomimo niewielkiego w porównaniu z wynikiem całej branży spadku sprzedaży udało nam się zwiększyć udział rynkowy w segmencie samochodów osobowych o ponad 20%, a w segmencie aut dostawczych - o 115%. W tej chwili osiągnęliśmy poziom 1,19% i będziemy kierować nasze przyszłe działania w stronę zwiększenia liczby sprzedanych samochodów - wyjaśnił Marcin Okrój, Zastępca Dyrektora ds. Sprzedaży i Marketingu Hyundai Motor Poland.

W roku ubiegłym samochody Hyundai znalazły 3 223 nabywców, wśród których najwięcej osób wybrało miejski model Getz (2 202 sztuk). Drugim najpopularniejszym modelem Hyundaia był Accent (340 sztuk), a następnie Tucson, który wszedł do sprzedaży w kwietniu (211 sztuk). Wśród nowości koreańskiej marki na polskim rynku w ubiegłym roku pojawiła się również piąta generacja Sonaty, dostawczy H-1 w wersji do zabudowy, a w ostatnich miesiącach odświeżony Getz.

Prognozy Hyundai Motor Poland na 2006 r. zakładają kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, przy założeniu że kryzys na rynku nie pogłębi się. Cel ten pomogą osiągnąć dwa zupełnie nowe modele, w których tkwi olbrzymi potencjał ilościowy. Wiosną planowane jest wprowadzenie nowego Santa Fe, który będzie się wyróżniał w klasie SUV-ów dynamiczną stylistyką, funkcjonalnością i uznaną w branży jakością. Klienci będą mogli nabyć także nową generację Accenta, który wkroczy na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy.

Działania mające na celu poprawę wizerunku i zwiększenie świadomości marki skupione będą wokół tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej, których Hyundai jest długoletnim partnerem. Ponadto, Hyundai Motor Poland dążyć będzie do zwiększenia satysfakcji klientów poprzez dalszą modernizację sieci serwisowej i sprzedaży. Strategia rozwoju firmy zakłada również wzmocnienie pozycji w sprzedaży flotowej.

Hyundai na rynku europejskim poprawił swój wynik o 3% w stosunku rocznym, sprzedając 350 406 samochodów. Podobnie jak w Polsce, najlepiej sprzedającym się modelem był Getz (101 125 sztuk), natomiast na drugiej pozycji znalazł się Tucson (62 114), umacniając silną pozycję w segmencie SUV, którego globalna sprzedaż w Europie przekracza nieco poziom 100 tys. sztuk. Nowa Sonata rozpoczęła zaś walkę w bardzo konkurencyjnym segmencie D.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do