Reklama

Hybrydowy Lexus już w Polsce

07/06/2005 21:47
exus wprowadził na polski rynek pierwszy hybrydowy samochód klasy SUV. Innowacyjne źródło napędu stanowią trzy silniki - dwa elektryczne i jeden tradycyjny spalinowy. Jednostka benzynowa o poj. 3.3 litra (V6) ma moc 211 KM i uzyskuje 288 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mocniejszy silnik elektryczny umieszczony z przodu rozwija moc 167 KM i aż 333 Nm, natomiast drugi - umieszczony przed tylną osią - wytwarza moc 68 KM i 130 Nm. Jednak podczas współpracy (pomimo że nominalna moc wynosi aż 446 KM) układ ten dysponuje mocą 272 KM (200 kW). Nietypowy układ napędowy pozwolił na zachowanie napędu na cztery koła, a najciekawsze jest to, że w tym aucie nie ma wału napędowego. Za napęd kół tylnych odpowiedzialny jest słabszy silnik elektryczny, a jego uruchomienie odbywa się automatycznie bez ingerencji kierowcy.

Bardzo dobre osiągi pojazdu prezentują się następująco: przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 7,6 sekundy, prędkość maksymalna - 200 km/h. Producent deklaruje przy tym średnie zużycie paliwa na poziomie 8,1 l/100 km i litr więcej podczas jazdy po mieście. Należy zaznaczyć, że masa pojazdu wynosi 2 tony. Jednym z założeń producenta było także zmniejszenie emisji CO2. W tym przypadku jego wynosi ona 192 g/km, co pozwala na spełnienie normy czystości emisji spalin EURO IV.

W najnowszym modelu zastosowano także zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM - Vehicle Dynamics Integrated Management), który uruchamia - w odpowiednich zakresach - różne układy, odpowiedzialne za stabilność i bezpieczeństwo. Należą do nich: system antypoślizgowy (ABS), układ elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD), system kontroli trakcji (TRC), kontrola stabilności pojazdu (VSC) i elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). VDIM pozwala na osiągnięcie optymalnej współpracy, co nie jest możliwe w przypadku gdyby każdy z systemów działał niezależnie. Dzięki niemu zwiększa się płynność i stabilność jazdy w każdych warunkach. Innowacyjny system znalazł również zastosowanie w osobowym modelu GS.

W ofercie Lexusa znajdują się dwie wersje RX 400h. Podstawowa odmiana Sport kosztuje 258 750 zł, natomiast topowa Prestige - 305 900 zł.

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do