Reklama

Honda prezentuje technologie jednostek napędowych nowej generacji

08/10/2006 22:16
25 września Honda Motor ujawniła kluczowy element globalnej inicjatywy mającej na celu redukcję emisji CO2: nową generację jednostek napędowych.1) Samochody Silnik Diesla nowej generacji Honda opracowała silnik Diesla nowej generacji, w którym zredukowano emisję gazów do poziomu, jaki reprezentują silniki benzynowe. Nowa generacja silnika wysokoprężnego zawiera rewolucyjny katalizator NOx, który w dużym stopniu redukuje emisję tlenków azotu, co pozwala spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA (U.S. Environmental Protection Agency) - w oparciu o wewnętrzne testy Hondy. Honda zamierza wprowadzić silnik Diesla nowej generacji na rynek amerykański w ciągu najbliższych trzech lat. Pojazd napędzany ogniwami paliwowymi Honda odbyła jazdę demonstracyjną nową generacją pojazdu FCX Concept, napędzanego ogniwami paliwowymi, którego demonstracja miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w 2005 roku. FCX Concept zawiera nowoopracowany, kompaktowy i bardzo wydajny system Honda FC Stack. Limitowana sprzedaż zupełnie nowego pojazdu opartego na tym projekcie rozpocznie się w 2008 roku w Japonii i Stanach Zjednoczonych. Flexible Fuel Vehicle (FFV) Honda opracowała nowy system paliwowy FFV (Flexible Fuel Vehicle), który umożliwi silnikom benzynowym pracę tylko na etanolu lub na paliwach będących mieszanką etanolu i benzyny. Pod koniec roku 2006 Honda planuje rozpocząć sprzedaż FFV w Brazylii, gdzie bioetanol cieszy się dużą popularnością. Zaawansowany silnik benzynowy Honda udoskonaliła swój system elektronicznie sterowanych, zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), opracowując zaawansowany silnik VTEC, który odznacza się doskonałymi osiągami, bardzo niskim zużyciem paliwa i niższą emisją spalin. Nowy silnik łączy w sobie technologię zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów z mechanizmem płynnej zmiany faz zaworów ssących VTC (Variable Timing Control), co pozwala na osiągnięcie najlepszych w skali światowej osiągów przy zredukowanym o około 13% (tylko silnik, w porównaniu z produkcyjną wersją silnika 2.4-litra i-VTEC - dane Hondy) zapotrzebowaniu na paliwo. Honda planuje rozpoczęcie produkcji samochodów wyposażonych w nowy silnik w ciągu najbliższych trzech lat. 2) Motocykle System zarządzanie pracą cylindrów - Variable Cylinder Management (VCM) Tworząc nową technologię Hyper VTEC, Honda opracowała również system zarządzania pracą cylindrów (VCM) przeznaczony dla motocykli. Nowy system umożliwia kontrolę aktywnych cylindrów w trzech etapach od 2 do wszystkich 4 cylindrów, zapewniając doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa. Silnik o ultra niskim tarciu Honda pokazała nowy silnik motocyklowy o zredukowanym wewnętrznym tarciu mechanicznym, wyposażony w dwuświecowy zapłon, zwiększający wydajność spalania mieszanki. Silnik charakteryzuje się najniższym w skali światowej poziomem tarcia wewnętrznego. 3) Urządzenia i maszyny (Power Products) Zaawansowany system zarządzania pracą silnika (Advanced Engine Management) Honda zamierza rozszerzyć ofertę swoich produktów, prezentując technologię STR Governor, początkowo opracowaną dla silnika i-GX. Wszystkie średnie i duże urządzenia i maszyny (GX160 i większe), generatory oraz dmuchawy śniegowe będą wyposażone w tę technologię do końca 2010 roku. Silnik High-Expansion-Ratio Honda pokazała prototyp rewolucyjnego silnika high-expansion-ratio z suwami ssania i pracy o zmiennej długości. W maju 2006 roku Honda została pierwszym na świecie koncernem, który ogłosił dobrowolny plan redukcji emisji CO2 w swoich produktach. Dzisiejsza prezentacja nowych technologii w jednostkach napędowych świadczy o staraniach, jakie podejmuje koncern w celu redukcji emisji CO2. Obok opracowania nowych technologii, Honda zaangażowana jest w inicjatywy mające na celu redukcję emisji CO2 w procesie produkcji paliwa, włączając w to badania nad produkcją bioetanolu przy wykorzystaniu nowych biotechnologii, jak również ogniw słonecznych oraz Home Energy Station (HES) - systemu zaopatrującego domostwa w energię elektryczną i ciepło oraz pojazdy w paliwo wodorow
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do