Reklama

Honda prezentuje nowy model CR-V

04/09/2006 14:08
Dziś Honda Motor Europe Ltd. ogłosiła wprowadzenie do gamy swoich pojazdów nowej, trzeciej generacji modelu CR-V, który w ciągu ostatnich 11 lat sprzedał się w liczbie blisko 2,5 mln sztuk. Najnowsza generacja modelu CR-V, łącząca w sobie praktyczność aut typu SUV z dynamiką jazdy i sportową sylwetką samochodów osobowych, jest odpowiedzią na stale rosnące zapotrzebowanie na wysokiej jakości produkty sektora premium SUV.Najnowszy model CR-V, poza bogatym wyposażeniem standardowym, posiada niespotykane do tej pory w segmencie SUV, zaawansowane technologicznie systemy: Adaptive Cruise Control (ACC) - samoadaptacyjny tempomat wykorzystujący radar do automatycznego dostosowywania dystansu do jadącego po tym samym pasie pojazdu oraz Collision Mitigation Brake System (CMBS) - ostrzegający kierowcę serią bodźców o przekroczeniu dopuszczalnej odległości do poprzedzającego pojazdu, a w sytuacji nieuniknionej kolizji uruchamiający proces intensywnego hamowania i napinający przednie pasy bezpieczeństwa. Systemy te są dostępne są w opcji, w zależności od wersji wyposażeniowej.Charakterystyczny, "klinowy" kształt nadwozia, projekcyjne reflektory i zwężający się profil bocznych szyb, typowy dla aut coupe, odzwierciedla dynamiczne możliwości nowego CR-V. Znakomicie prezentuje się odważnie narysowany przód samochodu z wyróżniającą się pokrywą silnika, charakterystyczną podwójna osłoną chłodnicy i dużym zderzakiem. Muskularna, dolna część nadwozia, większy rozstaw kół i standardowe 17-calowe koła podkreślają przynależność Hondy CR-V do segmentu SUV. Równie elegancki tył auta zawiera zaokrągloną szybę umieszczoną w pionowo otwieranej pokrywie bagażnika i elegancko wyprofilowany dolny panel. Koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika.Nowy model jest kompletnie wyposażony w zakresie bezpieczeństwa pasywnego i standardowo zawiera dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki dla pasażerów siedzących na przednich fotelach, pełnowymiarowe poduszki kurtynowe oraz system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa z przodu i z tyłu. W większości wersji wyposażeniowych dostępne będą również aktywne przednie zagłówki.Nowy CR-V będzie również wyposażony w systemem kontroli stabilności jazdy (Vehicle Stability Assist - VSA) oraz w system Trailer Stability Assist (TSA), który stale monitoruje zachowanie się przyczepy, poprawiając w ten sposób bezpieczeństwo jazdy. Dodatkowo, zwiększono również dopuszczalną masę holowanej przyczepy: w modelach benzynowych z ręczną skrzynią biegów - z 1500 kg do 1600 kg, a w modelach z silnikiem Diesla - z 1500 kg aż do 2000 kg.Po raz pierwszy w modelu CR-V dostępny będzie system aktywnych świateł kierunkowych (Active Front Lighting System AFS), dzięki któremu podczas jazdy reflektory obracają się w kierunku, w którym skręca samochód.W Hondzie CR-V zastosowano, znaną z innych modeli marki, strukturę nadwozia typu Advanced Compatibility Engineering (ACE). Wielokątna struktura przedniej części nadwozia zapobiega niewspółosiowemu ustawieniu się pojazdów podczas zderzenia, a górne i dolne elementy przyjmujące na siebie energię uderzenia optymalizują jej rozkład. Rozciągliwa stal stanowi 58% konstrukcji nadwozia pojazdu. Przewidywane wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP to 5 gwiazdek za ochronę pasażerów, 4 gwiazdki za ochronę dzieci i 3 gwiazdki za ochronę pieszych.Wymiary wnętrza nie zostały zmienione w stosunku do poprzedniego modelu, jednak przestrzeń bagażowa uległa powiększeniu dzięki przeniesieniu koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod spód pojazdu. Większe otwory drzwiowe i niżej umieszczone progi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, a pasażerowie mogą cieszyć się doskonałą widocznością z wnętrza samochodu.Ekskluzywne wnętrze zawiera metaliczne wstawki na desce rozdzielczej i na drzwiach, kontrastujące z gładkim, czarnym wykończeniem kabiny pasażerskiej. Przednie fotele są większe i bardziej komfortowe, a kolumna kierownicy jest regulowana zarówno w pionie, jak i w poziomie. Drążek zmiany biegów został przeniesiony na konsolę środkową, co oznacza więcej miejsca między fotelami i łatwiejszą zmianę przełożeń.Możliwość wyposażenia samochodu (w zależności od wersji) w elektrycznie ustawiany w 8 kierunkach fotel kierowcy, skórzaną tapicerkę, 18-calowe obręcze aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania i tylną kamerę świadczy o przynależności modelu CR-V do wyższego segmentu rynkowego.W Hondzie CR-V dostępny jest również znany już z modelu Civic, panoramiczny, przeszklony dach, który ciągnie się od przedniej szyby po tylną część przedziału pasażerskiego potęgując wrażenie większej przestronności wnętrza. W razie potrzeby może on zostać przysłonięty dwiema elektrycznymi roletami, które pokryto tym samym materiałem co podsufitkę.Tylne fotele, których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:40, mogą zostać przesunięte, tworząc więcej miejsca dla pasażerów/bagażu lub pochylone dla poprawy komfortu podróżowania. Złożenie centralnej sekcji tylnej kanapy pozwoli uzyskać odpowiednią powierzchnię do transportu długich przedmiotów i wystarczającą ilość miejsca dla dwojga pasażerów. Po całkowitym złożeniu tylnych siedzeń, pojemny bagażnik pomieści dwa rowery górskie bez potrzeby demontażu ich przednich kół.Wyjątkową praktyczność zapewnia półka umieszczona 330 mm nad podłogą, co pozwala na transport średniej wielkości wózka dziecięcego. Oznacza to również, iż bagaż może zostać podzielony i bardziej potrzebne rzeczy mogą być umieszczone w dolnej, bardziej dostępnej części bagażnika. Umieszczone w półce zawiasy ułatwiają jej obsługę, a w przypadku, gdy półka nie jest potrzebna, może zostać łatwo zdemontowana i umieszczona na podłodze bagażnika, gdzie doskonale wpasowuje się w specjalną wnękę.Nowy CR-V napędzany jest silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra lub dieslem o pojemności 2,2 litra. 140-konna jednostka 2.2 i-CTDi, dzięki 12-proc. redukcji współczynnika oporu powietrza, odznacza się niższym zużyciem paliwa.Jednostka benzynowa to nowa konstrukcja oparta na znanym z modelu Civic silniku 1.8 SOHC i-VTEC. Wyposażono ją w najnowocześniejszy system Hondy VTEC połączony z technologiami redukującymi tarcie. Kolejną nowością jest opóźnione zamknięcie zaworu dolotowego połączone z pełnym otwarciem zaworu przepustnicy podczas jazdy z niewielkim obciążeniem, dzięki czemu zredukowane zostają straty spowodowane przetłaczaniem mieszanki, a zatem zmniejszy się zużycie paliwa. Modele z silnikami benzynowymi wyposażone są również w nowe skrzynie biegów: w 6-biegową przekładnię manualną lub w opcjonalny 5-biegowy automat.Dzięki większej wydajności silnika za sprawą wyższej mocy - 110 kW/150KM przy 6200 obr./min., większego momentu obrotowego - 190 Nm przy 4200 obr./min., nowym skrzyniom biegów oraz lepszej aerodynamice, udało się obniżyć spalanie. Polepszeniu uległy również osiągi auta - czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h obniżył się z 10,8 do 10,2 sekundy (skrzynia manualna) oraz z 13,1 do 12,2 sekundy (automat).System Real Time 4WD to połączenie cichego, oszczędnego systemu podwójnych pomp z jednokierunkową krzywką, umożliwiające dokładniejsze wykrycie momentu uślizgu przednich kół, zawarte w lekkiej i kompaktowej konstrukcji. System przenosi moc - o 20% więcej momentu obrotowego, niż obecna jednostka - na tylne koła, znacząco poprawiając stabilność pojazdu podczas ruszania z miejsca, przy wchodzeniu w ośnieżony zakręt lub podczas jazdy po śliskiej nawierzchni.Właściwości jezdne nowej Hondy CR-V są teraz zbliżone do samochodu osobowego. Kluczowym elementem było obniżenie o 35 mm środka ciężkości, zwiększenie o 30 mm rozstawu kół i zastosowanie większych, 17-calowych kół w połączeniu z wprowadzeniem zmian w układzie kierowniczym i w geometrii zawieszenia. Wszystko to zaowocowało bardziej precyzyjnymi reakcjami na ruchy kierownicą i lepszą stabilnością kierunkową.Nowy CR-V zadebiutuje podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych w Paryżu, a sprzedaż rozpocznie się w styczniu 2007
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do