Podczas najbliższego salonu motoryzacyjnego w Genewie Honda zaprezentuje innowacyjny pojazd FCX Concept.
Kliknij, aby powiększyćObecna technologia ogniw paliwowych nakłada ograniczenia na wygląd samochodu, jednak Honda FCX Concept, po raz pierwszy zaprezentowana podczas Tokyo Motor Show, a obecnie świętująca swój debiut w Europie zdradza trendy, jakie będą panowały wśród aut nowej generacji napędzanych ogniwami paliwowymi. Ten elegancki, czterodrzwiowy sedan segmentu premium posiada platformę ogniw paliwowych tworzącą płaską podłogę, dzięki której zwiększono przyjemność z jazdy i ilość miejsca w kabinie pasażerskiej, co w poprzednich projektach pozostawało tylko w sferze marzeń.
W pakiecie ogniwowym Hondy typu V Flow, tlen i wodór płyną z góry do dołu (pionowy przepływ gazów), eliminując problem zimnego rozruchu. Wydajność zapłonu zastosowanego w pakiecie ogniwowym V Flow podczas skrajnie niskich temperatur jest porównywalna z możliwościami rozruchowymi silnika benzynowego. Ponadto, dzięki ogniwom paliwowym umieszczonym pionowo w środkowym tunelu, Honda uzyskała zwarty, a jednocześnie wytrzymały pakiet ogniwowy, zdolny do wytworzenia 100kW mocy.
Kliknij, aby powiększyćUkład napędowy Hondy FCX Concept zawiera trzy wydajne silniki: 80kW z przodu; i 25kW przy każdym tylnym kole. Nowoopracowany materiał absorbujący wodór, zastosowany w zbiorniku paliwa pozwala na podwojenie jego pojemności do 5 kg, co bezpośredni przekłada się na zwiększenie możliwego do pokonania dystansu do 560 km i tym samym zwiększenie praktyczności auta.
Nowością jest system rozpoznawania kierowcy, wykorzystujący sensory i inteligentną kamerę; tablica przyrządów regulowana pod kątem 45 stopni w zależności od prędkości jazdy, dająca poczucie bezpieczeństwa lub uczucie odprężenia; oraz system rozpoznający linię wzroku kierowcy i umożliwiający bezdotykową obsługę urządzeń pokładowych.
Rozpoczęcie produkcji nowej generacji Hondy FCX w Japonii planowane jest za trzy do czterech lat.
Komentarze opinie