Toyota Motor Corporation poinformowała, że udoskonalony pojazd hybrydowy napędzany ogniwami paliwowymi FCHV został pierwszym tego typu autem w Japonii, które otrzymało homologację zgodną z nowymi przepisami o ruchu drogowym. Użytkowanie pojazdów rozpocznie się od 1 lipca.
Ulepszony FCHV otrzymał nowy wysokociśnieniowy zbiornik (35MPa), który jest w stanie pomieścić 10% więcej wodoru niż dotychczasowe jednostki montowane w pojazdach tego producenta. Pozwoliło to na zwiększenie zasięgu auta z 300 km do 330 km w japońskim cyklu testów 10 na 15. Nowy zbiornik, z zaworem bezpieczeństwa umieszczonym wewnątrz, spełnia wszelkie standardy techniczne, jakie stawiane są tego typu urządzeniom montowanym w pojazdach drogowych. Pomyślne spełnienie tych wymagań oznacza, że zbiornik Toyoty FCHV może być używany przez 15 lat, co jest pięciokrotnym wydłużeniem czasu eksploatacji w porównaniu do poprzednich standardów. Na uwagę zasługuje również fakt, że moc silnika FCHV została zwiększona z 80 do 90kW, co wpłynęło na poprawę przyśpieszanie pojazdu.
Toyota pracuje również nad wdrożeniem technologii ogniw paliwowych do autobusów. Działania te rozpoczęły się od przeprowadzenia w 2003 r. testów na prototypowym autobusie w warunkach rzeczywistych (centrum Tokio). Toyota posiada aktualnie osiem autobusów FCHV-BUS, które obsługują trasę pomiędzy Nagakute i Seto podczas wystawy EXPO Aichi 2005.
Komentarze opinie