Gorzów Wielkopolski znalazł się wśród 10 polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie
Warszawa, 23 listopada 2011 r. Gorzów Wielkopolski został jednym z 10 polskich eMiast Google. To zasługa gorzowskich małych i średnich firm -- nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji
o produktach i usługach, wie Iwona Koj właścicielka gorzowskiej firmy Sowikoj.pl. Jej firma zajmuje się sprzedażą biżuterii przez internet i aktywnie korzysta z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Firma używa reklamy w wyszukiwarce prawie od początku istnienia sklepu internetowego, czyli od 2008 roku – mówi Iwona Koj. To właśnie dzięki takim aktywnym przedsiębiorcom Gorzów Wielkopolski otrzymał nagrodę Google eMiasto.
Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci. Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki swojej usłudze AdWords (reklamie w wyszukiwarce), jest w stanie ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność, Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Gorzowie Wielkopolskim ten wzrost wyniósł 74%.
Lista top 10 polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:
Właśnie z takiej formy reklamy w internecie korzysta gorzowska firma Sowikoj.pl. Zainteresowały mnie w internecie krótkie wpisy przekierowujące na interesujące mnie tematy, idąc tym tropem odkryłam AdWords dla potrzeb swojego sklepiku. Sklep się rozrastał, a ja stopniowo uczyłam się samodzielnie, jak to funkcjonuje – mówi Iwona Koj, właścicielka firmy, która promuje ją w sieci już od 3 lat. Reklama w wyszukiwarce to naprawdę olbrzymia pomoc w prowadzeniu firmy opartej w dużej mierze o sprzedaż internetową.
Wcześniej w tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa”, z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 r. będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.
Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych i średnich firm nadal nie ma strony internetowej.
Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to, by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. Mam nadzieję, że będą także motywacją dla tych regionów, które w czołówce się nie znalazły, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
Google jest także jednym z organizatorów akcji Internetowa Rewolucja, która ma na celu edukację małych i średnich firm w zakresie obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki. Dzięki Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo założyć stronę WWW
i za darmo zareklamować ją w sieci. W ciągu dwóch lat trwania programu przystąpiło do niego ponad 50 tys. firm z całej Polski, a w bezpośrednich spotkaniach szkoleniowych wzięło udział 7,5 tys. osob. Także każdy przedsiębiorca z Gorzowa Wielkopolskiego zainteresowany obecnością w internecie może otrzymać od Google darmowy kupon na reklamę
w wyszukiwarce na kwotę 250zł. Więcej informacji o kuponach można znaleźć na stronie www.internetowarewolucja.pl/emiasta .
AdWords to usługa reklamowa Google, dzięki której firmy każdej wielkości mogą zamieszczać w wyszukiwarce Google reklamy związane z zapytaniem internauty (tzw. linki sponsorowane), dzięki temu reklamy trafiają tylko do osób zainteresowanych reklamowanym produktem czy usługą. Firmy decydują o tym jak wygląda tekst reklamy oraz na jakie hasła (słowa kluczowe) reklama ma się pokazywać, a płacą tylko wtedy, jeśli zainteresowana osoba kliknęła w reklamę i weszła na stronę danej firmy.
Komentarze opinie