Podczas targów we Frankfurcie Volkswagen prezentować będzie silnik o nazwie Twincharger, pierwszą na świecie jednostkę w technologii FSI z podwójnym doładowaniem. Motor o pojemności 1.4 litra dysponuje mocą 170 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 240Nm, dostępnym w przedziale od 1750 do 4500 obrotów na minutę. Silnik znajdzie się na wyposażeniu nowego modelu GT, który będzie mógł w ten sposób wypełnić lukę, jaka istnieje w ofercie Golfa między wersją Sportline a flagowym GTI.
GT jest w stanie rozpędzić się do prędkości maksymalnej 220 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 7,9 sekundy. Producent podkreśla małe zużycie paliwa, które wynosi średnio 7,2 litra na 100 km. Kierowca będzie mógł czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy, kiedy to na wiosnę przyszłego roku pojawi się możliwość wykorzystania w aucie przekładni DSG.
Jednostka Twincharger 1.4 o mocy 138 KM i maksymalnym momencie 220Nm pojawi się tymczasem w pierwszych miesiącach 2006 r., początkowo wzbogacając ofertę Tourana, a potem także i Golfa.
Kolejną nowością zapowiadaną przez koncern z Wolfsburga będzie debiutujący na rynku pod koniec tego roku silnik wysokoprężny 2.0 TDI, który rozwijać będzie moc 170 KM oraz moment obrotowy 350Nm, w przedziale od 1800 do 2500 obrotów. Ta ekonomiczna jednostka dla Golfa GT - spalanie wynosi 5,9 litra na 100 km - wyposażona jest we wtryskiwacze piezoelektryczne oraz oferowany standardowo filtr cząstek stałych. Samochód jest w stanie rozpędzić się "do setki" w czasie 8,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Komentarze opinie