W Polsce pojawił się kolejny, bardzo usportowiony Golf. Obok modelu R32 i Golfa GTI, klienci mają teraz do wyboru także Golfa GT, który dostępny jest jak na razie w wersji z 170-konnym silnikiem 1.4 TSI.
Kliknij, aby powiększyćCharakterystyczny, przedni spojler GT przechodzi płynnie w zderzak i dalej w osłonę wlotu powietrza do chłodnicy. Reflektory główne przykryto przyciemnianą szybą. Zawieszenie obniżono o 15 mm w stosunku do podstawowej wersji. Zamontowano także obręcze ze stopów metali lekkich ClassiXs o wymiarach 7,0J x 17, a z przodu i z tyłu widoczne są emblematy GT.
Prędkość maksymalna 220 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy, maksymalny moment obrotowy 240Nm przy 1750-4500 obrotach na minutę - to gwarancja mocnych wrażeń podczas jazdy. Do wyposażenia standardowego modelu GT należą m.in. ESP, półautomatyczna klimatyzacja Climatic, komputer pokładowy, sportowe siedzenia z przodu z regulacją odcinka lędźwiowego, skórzane obicie trójramiennej kierownicy, dźwigni zmiany biegów i hamulców oraz zmienna powierzchnia podłogi w bagażniku. Styl Golfa GT kształtują ponadto wstawki wykończeniowe Black Onyx i tapicerka Brick.
Golf GT 1.4 TSI z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów można kupić za 93 990 PLN. Wersja z automatyczną skrzynią DSG jest droższa o 7 000 zł.
Komentarze opinie