Podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie zadebiutuje Ford S-MAX, który jest zupełnie nowym samochodem w ofercie rynkowej Forda, umiejscowionym pomiędzy modelami Mondeo i Galaxy.
Kliknij, aby powiększyćZupełną nowością w tym segmencie pojazdów jest system płaskiego składania pięciu indywidualnych foteli FFS (FoldFlatSystem FFS). Siedzeń drugiego i trzeciego rzędu (opcja) nie trzeba wyjmować dla uzyskania dodatkowej przestrzeni bagażowej. Możliwe jest bowiem ich złożenie w zupełnie płaski sposób i uzyskanie przez to przedziału bagażowego o płaskiej podłodze. Każdy z foteli można składać indywidualnie, co daje w sumie 32 możliwe ustawienia foteli. Każde z nich uzyskuje się z łatwością. Na życzenie Ford S-MAX może za dopłatą otrzymać trzeci rząd foteli, który przekształca go w samochód siedmiomiejscowy w układzie 5+2. Trzeci rząd foteli Forda S-MAX został zaprojektowany w taki sposób, aby mogły w nim wygodnie podróżować osoby mierzące nawet do 180 cm wzrostu.
Osoba zasiadająca za kierownicą Forda S-MAX może bardziej niż w przypadku typowego minivana poczuć, że siedzi w kokpicie rasowego auta. Dzieje się tak ze względu na nieco bardziej sportową pozycję za kierownicą i pełniejsze poczucie zespolenia z pojazdem. Pomagają w tym sportowe fotele i znajdująca się między nimi długa konsola o wygodnym kształcie.
Kliknij, aby powiększyćTwórcy wnętrza Forda S-MAX wiedzieli, że mają do dyspozycji nadwozie nieco dłuższe (o 127 mm) niż w przypadku produkowanego do tej pory Forda Galaxy (4768 mm w porównaniu z 4641 mm). Zwiększenie szerokości nadwozia o 60 mm (1854 mm w porównaniu z 1794 mm) to kolejny element, który umożliwił uzyskanie większej ilości miejsca, zarówno dla pasażerów jak i dla przewożonego bagażu. Projektantom Forda S-MAX udało się także uzyskanie całkiem sporej wysokości użytecznej wnętrza, mimo obniżenia pojazdu o 83 mm dla uzyskania bardziej sportowej sylwetki (wysokość całkowita wynosi 1607 mm, w porównaniu z 1692 mm w poprzedniej generacji Forda Galaxy). Szerokość wnętrza na wysokości ramion, wynosząca 1531 mm, to obecnie najlepszy wynik w tej klasie pojazdów, lepszy od szerokości wnętrza poprzedniej generacji Forda Galaxy o 27 mm.
Nabywca Forda S-MAX będzie mógł wybrać spośród dwóch silników benzynowych gamy Duratec oraz trzech jednostek wysokoprężnych reprezentujących najnowszą generację Duratorq TDCi. Najmocniejszą z oferowanych jednostek jest znany już z Forda Focus ST 5-cylindrowy silnik Duratec o pojemności 2.5-litra z turbodoładowaniem, rozwijający moc 220 KM (162kW).
Pozostałe silniki to: 2.0-litrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijająca moc 145 KM (107kW), oraz ciche i dynamiczne silniki dieslowskie: 1.8-litrowy Duratorq TDCi o mocy 125 KM (92kW), 2,0-litrowy Duratorq TDCi o mocy 130 KM (96kW) z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz nieco mocniejsza wersja 2.0-litrowego silnika Duratorq TDCi, dysponująca mocą 140 KM (103kW) i oferowana z filtrem DPF lub bez.
Komentarze opinie