Reklama

GE daje BMW swobodę kreacji luksusowej Serii 6

25/06/2006 21:51
Modele coupe i kabriolety BMW Serii 6 to szczyt luksusu i wydajności. Firma z siedzibą w Monachium kładzie duży nacisk na obniżanie wagi i najlepsze w branży wzornictwo, aby wyróżnić swoje samochody i zachować zgodność z przepisami. Niemiecki koncern szukał sposobu na większe wykorzystanie plastiku w Serii 6 z 2004 r. i zwróciło się po rozwiązanie do GE-Plastics.
Kliknij, aby powiększyćZmniejszanie wagi pojazdów i dzięki temu zużycia paliwa to stałe wyzwanie dla producentów samochodów, którzy muszą zrównoważyć ten wymóg z oczekiwaniami klientów, którzy pragną nowych funkcji, np. elektroniki, zwiększających wagę. Dla BMW niższa waga to krytyczny element konstrukcji i projektów przyszłych modeli, nawet luksusowych coupe i kabrioletów z Serii 6. Firma rozpoczęła stosowanie tworzyw sztucznych w wielu elementach, ale pragnęła jeszcze bardziej zwiększyć ich użycie.

Hans Schwager, dyrektor ds. rozwoju i przetwarzania tworzyw sztucznych w dziale Product Concepts and Architecture, Vehicle Integration for BMW Group, powiedział: „W przypadku Serii 6 z 2004 r. szukaliśmy sposobów użycia tworzyw sztucznych w dużym elemencie, co miałoby znaczący wpływ na zmniejszenie wagi i zużycia paliwa. Jednocześnie mieliśmy nadzieję znaleźć żywicę, która dawałaby nam nowe opcje wzornicze i przewagę pod względem wydajności. Pragnęliśmy jednak osiągnąć ten cel bez nadmiernie kosztownych modyfikacji linii produkcyjnej.”

Współpracując blisko z GE, BMW wybrało lakierowaną żywicę Noryl GTX - modyfikowany stop PPO/PA, która zastąpiła metal w zderzakach samochodów BMW 6. Żywica została wybrana z uwagi na odporność na szereg chemikaliów, sztywność, wytrzymałość na uderzenia, doskonałe parametry przy wysokich temperaturach i niższą wagę. Żywica Noryl GTX jest przystosowana do stosowanej przez BWM metody lakierowania elementów inline.

Kliknij, aby powiększyć„Zderzaki i inne elementy nadwozia formowane z żywicy Noryl produkcji GE - a także innych materiałów GE - mogą ograniczyć wagę nawet o 40%, w porównaniu ze stalą -powiedziała Anne Rohinsky, dyrektor ds. globalnej komunikacji marketingowej. „Jednocześnie żywice GE dają większą elastyczność projektowania niż stal. Można je formować w skomplikowane kształty, które trudno uzyskać z metalu.”

Schwager powiedział: “Wybraliśmy do zderzaków w BMW 6 żywicę Noryl GTX, ponieważ dała ona naszym projektantom niezwykłą swobodę, a także pozwoliła obniżyć wagę zgodnie z założeniami. Spełnia ona także nasze surowe kryteria odnośnie temperatury w piecu lakierniczym.”

Żywica GE Noryl GTX dała projektantom BMW swobodę kreacji, dzięki której Seria 6 odróżnia się od konkurentów. Konstruktorzy samochodów coraz częściej stawiają na żywice GE, ze względu na doskonałą elastyczność w jej kształtowaniu. Jednocześnie żywice GE do budowy zewnętrznych elementów nadwozia udowadniają swoje doskonałe parametry, takie jak odporność na warunki atmosferyczne i uderzenia, dzięki czemu znoszą trudne warunki jazdy i nie wgniatają się w zetknięciu z brudem z drogi.

Obecnie tworzywa sztuczne to około 13% wagi aut BMW, zaś w ciągu pięciu lat powinno to być 18%.

Lakierowane elementy nadwozi, uformowane z żywic opracowanych przez GE-Plastics, znaleźć można dziś w 19 platformach pojazdowych, wytwarzanych przez dziewięciu producentów samochodów na świecie.
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do