Reklama

Gama silnikowa dla Citroena C6 jeszcze bogatsza

30/10/2006 20:21
Gama flagowego Citroena C6 zostaje rozszerzona o nową wersję z silnikiem HDi 173 KM DIN (125kW lub 170 KM WE) z filtrem cząstek stałych (FAP), współpracujący z mechaniczną, 6-przełożeniową skrzynią biegów.Ta nowa propozycja wzbogaca dotychczasowa gamę, obejmującą obecnie dwa silniki V6 HDi oraz V6 benzynowy, i sprawia, że oferta jest adresowana do większej grupy klientów. Silnik HDi 173 FAP wieńczy gamę czterocylindrowych silników HDi Citroena. Dzięki licznym innowacjom (podwójny równoległy sekwencyjnie sterowany system turbo i nowe układy spalania i wtrysku) silnik zapewnia przyjemność jazdy, w szczególności przy niskiej prędkości obrotowej, jest przyjazny dla środowiska (norma Euro IV + FAP) i gwarantuje oszczędne zużycie paliwa.Zaprojektowany w ramach współpracy PSA Peugeot Citroen i Ford Motor Company silnik jest produkowany w zakładach w Tremery we Francji.Silnik HDi 173 FAP oferuje kierowcy C6 przyjemność jazdy dzięki zastosowaniu podwójnego, równoległego, sekwencyjnego systemu turbo, który stanowi światową premierę w 4-cylindrowym wysokoprężnym silniku. Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo zapewnia odpowiednią dostępność momentu przy niskich prędkościach obrotowych i wyeliminowanie czasu zadziałania przy uruchomieniu systemu turbo. Silnik osiąga maksymalny moment 370Nm przy prędkości obrotowej 1500 o/m, który utrzymuje się aż do osiągnięcia prędkości obrotowej 2700 o/m, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości.Podwójny, równoległy, sekwencyjny system turbo wykorzystuje dwie, identyczne pod względem rozmiarów turbosprężarki o stałej geometrii. Przy niskiej prędkości obrotowej do 2700 o/m działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszonej bezwładności zapewnia idealną zdolność reakcji silnika. Przy większej prędkości obrotowej powyżej 2700 o/m zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbosprężarka, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać, ale nie jest jeszcze połączona do wlotu silnika, pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy.System jest w pełni sterowany przez sterownik silnika.Dwa wały wyważające przyczyniają się do przyjemności jazdy, stabilizując drgania silnika.Nowy silnik posiada również nowa komorę spalania ECCS, która wytwarza optymalną mieszankę paliwowo-powietrzną, oraz układ wtrysku common-rail trzeciej generacji, którego ciśnienie podwyższone do poziomu 1800 barów zapewnia drobniejsze rozpylanie paliwa. To połączenie umożliwia obniżenie szkodliwych emisji oraz zużycia paliwa przy jednoczesnej poprawie osiągów.Nowy silnik wyposażony seryjnie w filtr cząstek stałych (FAP) wykazuje zużycie paliwa na poziomie 6,6 litra na100 km w cyklu mieszanym oraz poziom emisji CO2 wynoszący 175 g/k
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo eGorzow.pl




Reklama
Wróć do