Na trwających Międzynarodowych Targach Samochodowych we Frankfurcie zadebiutował m.in. Chrysler 300C z 3-litrowym silnikiem wysokoprężnym (V6) pochodzącym z Mercedesa o mocy 218 KM i maksymalnym momencie obrotowym 510 Nm (przy 1 600 obr/min). Jest on standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych. Osiągi dla wersji sedan są następujące: przyspieszenie od 0-100 trwa 7,6 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Pojazd spala przy tym średnio 8.1 l/100 km.
Po raz pierwszy zaprezentowany został również PT Cruiser po "face liftingu" ze zmodyfikowaną jednostką wysokoprężną o poj. 2.2 litra, dysponującą mocą 150 KM (300 Nm). Jednostka ta spełnia normy czystości emisji spalin EURO 4. Zmiany zewnętrzne polegają na delikatnie zmienionej stylizacji przedniej i tylnej części nadwozia oraz zastosowaniu nowych, okrągłych reflektorów przeciwmgielnych. W tylnej klapie konstruktorzy wkomponowali niewielki spojler. Dużo większym zmianom uległa natomiast stylizacja wnętrza, gdzie uwagę zwraca całkowicie nowy projekt konsoli środkowej.
Jeep przedstawił po raz pierwszy poza Ameryką swój nowy siedmiomiejscowy model - Commander. Poza nim zaprezentował również dwa modele koncepcyjne: Compass i Patriot, które pokazują nowe kierunki rozwoju tego producenta. Takie samochody - z myślą o rynkach światowych - Jeep mógłby produkować już w przyszłym roku.
Kolejną nowością grupy DaimlerChrysler był zapowiadany od dawna Dodge Caliber, w którym zadebiutowały silniki benzynowe ze zmiennymi fazami rozrządu (VVT) oraz bezstopniowa przekładnia automatyczna (CVT). Trzy jednostki o poj. 1.8, 2.0 i 2.4 litra, jako rywale konkurencji pod względem osiągów w klasach mocy 140, 150 i 170 KM. Gamę jednostek napędowych uzupełnia 2-litrowy diesel o mocy 136 KM (310 Nm).
Drugim pojazdem tej marki jest koncepcyjny pojazd o nazwie Nitro. Nowatorska stylistyka pojazdu to nowy pomysł na pojazd typu SUV. Pojazd wykorzystuje komponenty stosowane przez Chrysler Group, m.in. silnik SOHC V-6 o pojemności 3.7 litra - rozwijający moc 210 KM (przy 5200 obr/min) i 319 Nm momentu obrotowego (przy 4000 obr/min). Zastosowano w nim niezależne zawieszenie przednie na wahaczach trapezowych i pięciowahaczowe zawieszenie tylne. Nitro ma stały napęd na 4 koła i przyspiesza 0-97 km/h w 9,6 sekundy. Prędkość maksymalna to około 174 km/h.
Komentarze opinie