Jak podało francuskie stowarzyszenie producentów CCFA, w pierwszym kwartale b.r. sprzedaż nowych aut osobowych we Francji wzrosła o 3,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2004, do czego przyczynił się wzrost o 2,5% odnotowany w marcu, o 3,1% w lutym i o 6,5% w styczniu 2005. W trzecim miesiącu Francuzi zakupili 202 692 samochody, a od początku tego roku w sumie 526 450 sztuk.
Mimo niezbyt optymistycznego kontekstu i mało dynamicznej konsumpcji francuski rynek nowych samochodów, podobnie jak hiszpański, nadal wykazuje dobre wyniki, lepsze niż notowane w pozostałych dużych krajach europejskich stwierdza CCFA w oświadczeniu.
W 2004 roku liczba nowych rejestracji wzrosła tylko o 0,2% dzięki wzrostowi popytu w listopadzie i grudniu.
W marcu b.r. najbardziej liczący się na tym rynku producent, grupa PSA, zanotował spadek sprzedaży o 2,7% r/r, przy czym Peugeot stracił 7,2% a Citroen zyskał 4%. Renault poprawił wynik o 2%. Wyraźnie poprawiła się sytuacja zagranicznych producentów, których łączna sprzedaż zwiększyła się o 7,2% w marcu i 8% w pierwszym kwartale, co dało w rezultacie wzrost udziału w rynku do 41,4%. Konkurencja cenowa ze strony obcych marek oraz rosnące ceny surowców będą, zdaniem PSA i Renault, stanowiły zagrożenie dla ich zysków w 2005 roku.
Komentarze opinie